مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,872
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,092
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری و بازآموزی اسنادی بر حل مساله ریاضی دانش آموزان دارای ناتوانی هوشی تحولی

صفحات

 صفحه شروع 247 | صفحه پایان 255

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف مقایسه اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری و بازآموزی اسنادی بر حل مساله ریاضی دانش آموزان پسر دارای ناتوانی هوشی تحولی انجام شد. 45 دانش آموز پایه سوم راهنمایی به روش تصادفی خوشه ای از مدارس کم توان ذهنی استان تهران انتخاب و به تصادف در سه گروه 15 نفری (دو گروه آزمایش و یک گروه کنترل) قرار داده شدند. طرح تحقیق از نوع طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل بود. به هر یک از دو گروه آزمایش یکی از روش های راهبردهای یادگیری (بشاورد, 1379) و بازآموزی اسنادی (گلپرور, 1388) در هشت جلسه 45 دقیقه ای آموزش داده شد. از آزمون معلم ساخته ریاضی برای سنجش عملکرد حل مساله ریاضی و از آزمون هوش وکسلر (وکسلر, 1986) برای تعیین بهره هوشی دانش آموزان استفاده شد. داده ها با روش تحلیل کوواریانس و آزمون تعقیبی توکی تحلیل شدند. نتایج نشان دادند که بین میانگین عملکرد ریاضی گروه های آزمایشی راهبردهای یادگیری و بازآموزی اسنادی, و گروه بازآموزی اسنادی و گروه کنترل تفاوت معنادار وجود دارد. می توان نتیجه گرفت که روش آموزشی راهبردهای یادگیری بیش از بازآموزی اسنادی عملکرد دانش آموزان را در حل مساله ریاضی افزایش داده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

عاشوری، محمد، پورمحمدرضای تجریشی، معصومه، جلیل آبکنار، سیده سمیه، و عاشوری، جمال. (1391). اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری و بازآموزی اسنادی بر حل مساله ریاضی دانش آموزان دارای ناتوانی هوشی تحولی. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، 8(31)، 247-255. SID. https://sid.ir/paper/101426/fa

Vancouver: کپی

عاشوری محمد، پورمحمدرضای تجریشی معصومه، جلیل آبکنار سیده سمیه، عاشوری جمال. اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری و بازآموزی اسنادی بر حل مساله ریاضی دانش آموزان دارای ناتوانی هوشی تحولی. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)[Internet]. 1391؛8(31):247-255. Available from: https://sid.ir/paper/101426/fa

IEEE: کپی

محمد عاشوری، معصومه پورمحمدرضای تجریشی، سیده سمیه جلیل آبکنار، و جمال عاشوری، “اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری و بازآموزی اسنادی بر حل مساله ریاضی دانش آموزان دارای ناتوانی هوشی تحولی،” روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، vol. 8، no. 31، pp. 247–255، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101426/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button