مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,636
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,269
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش یوگا بر میزان توجه دیداری و شنیداری کودکان با نشانگان بیش فعالی

صفحات

 صفحه شروع 52 | صفحه پایان 61

چکیده

 زمینه وهدف: این پژوهش با هدف بررسی میزان اثربخشی آموزش ورزش یوگا بر بهبود توجه دیداری وشنیداری کودکان پسر با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی انجام گرفت. جامعه ی آماری پژوهش شامل کودکان 6 ساله پیش دبستانی سال 96-95شهر تهران بود. روش کار: روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی بود. به منظور انجام این پژوهش 35 کودک (همه آزمودنی ها پسر بودند) با اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی از میان جامعه ی کودکان6 تا 7 ساله پیش دبستانی شهر تهران با شیوه ی نمونه گیری تصادفی و به صورت خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و با روش تصادفی به گروههای آزمایش و کنترل تقسیم شدند (گروه آزمایش 18نفرو گروه کنترل 17نفر) لازم به ذکر است که 5 نفر از آزمودنی ها به دلیل غیبت بیشتر در برنامه آموزشی از نمونه کنار گذاشته شدند. آموزش ورزش یوگا بر روی گروه آزمایش انجام گرفت. ابزار مورد استفاده این پژوهش مقیاس درجه بندی SNAP-IV و آزمون نپسی (NEPSI) بود. یافته ها: تجزیه و تحلیل داده های این پژوهش با روش آماری تحلیل کوواریانس صورت گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که آموزش ورزش یوگا بر بهبود توجه دیداری و شنیداری کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی موثر میباشد. نتیجه گیری: با توجه به یافته های این پژوهش انتظار میرود که ورزش یوگا در کنار روش های دارویی درمان نارسایی توجه/ بیش فعالی مورد توجه قرارگیرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

ملازاده، مهدی، غرایاق زندی، حسن، و رستمی زاده، محمدجواد. (1397). اثربخشی آموزش یوگا بر میزان توجه دیداری و شنیداری کودکان با نشانگان بیش فعالی. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، 25(173 )، 52-61. SID. https://sid.ir/paper/10575/fa

Vancouver: کپی

ملازاده مهدی، غرایاق زندی حسن، رستمی زاده محمدجواد. اثربخشی آموزش یوگا بر میزان توجه دیداری و شنیداری کودکان با نشانگان بیش فعالی. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)[Internet]. 1397؛25(173 ):52-61. Available from: https://sid.ir/paper/10575/fa

IEEE: کپی

مهدی ملازاده، حسن غرایاق زندی، و محمدجواد رستمی زاده، “اثربخشی آموزش یوگا بر میزان توجه دیداری و شنیداری کودکان با نشانگان بیش فعالی،” علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، vol. 25، no. 173 ، pp. 52–61، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/10575/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button