مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,005
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

569
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مربی موثر: نگاهی عمیق به تجربیات و دیدگاه های دانشجویان و مربیان

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 128

چکیده

 زمینه و هدف: در محیط بالینی که دانشجویان روش های عملی حرفه خود را می آموزند و به نقش ها و مسوولیت های آینده حرفه خود آگاهی می یابند برای ساختن جوی مناسب جهت یادگیری و اطمینان یافتن از این تبحر و سازماندهی به روند یادگیری در محیط بالینی, وجود معلم بالینی توانمند و اثربخش, حیاتی است. هدف از این پژوهش تبیین ویژگی های یک مربی بالینی اثربخش از دیدگاه مربیان و دانشجویان پرستاری و مامایی بوده است.روش کار: در این تحقیق «کیفی پدیدارشناسی» نمونه پژوهش 30 دانشجو و 8 مربی پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی گرگان بودند که به روش نمونه گیری مبتنی بر هدف انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها مصاحبه های نیمه ساختار, متعامل و عمیق بود و داده ها مطابق روش کلایزی تحلیل شدند.یافته ها: تحلیل دست نوشته ها سه مضمون عمده مشترک بین دانشجویان و مربیان در خصوص ویژگی های مربی بالینی کارا شامل «توانمندی علمی و عملی, توانمندی مدیریت آموزشی و اخلاق حسنه» را آشکار ساخت. شرکت کنندگان طیف وسیعی از عوامل بازدارنده موثر بودن مربی و موثر بودن یادگیری بالینی را ذکر کردند ناکافی بودن امکانات و فرسوده بودن مراکز آموزشی, حاکم بودن جو پزشک سالاری بر مراکز آموزشی, بی علاقگی دانشجویان پرستاری به رشته خود از مهم ترین این موارد بوده اند.نتیجه گیری: داده ها حاکی از آن است که برای ارتقا موقعیـت های آموزشی بالینی نیاز است تا به طور سیستماتیک چاره اندیشی و اجرا شود. افزایش مهارت های بالینی و نظری مربیان می بایست با اصلاحات فیزیکی, ساختاری و کیفی مراکز آموزشی توام گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جویباری، لیلا، و ثناگو، اکرم. (1388). مربی موثر: نگاهی عمیق به تجربیات و دیدگاه های دانشجویان و مربیان . گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 6(2)، 119-128. SID. https://sid.ir/paper/116888/fa

    Vancouver: کپی

    جویباری لیلا، ثناگو اکرم. مربی موثر: نگاهی عمیق به تجربیات و دیدگاه های دانشجویان و مربیان . گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1388؛6(2):119-128. Available from: https://sid.ir/paper/116888/fa

    IEEE: کپی

    لیلا جویباری، و اکرم ثناگو، “مربی موثر: نگاهی عمیق به تجربیات و دیدگاه های دانشجویان و مربیان ،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 6، no. 2، pp. 119–128، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116888/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button