مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,184
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

595
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کاربرد برخی دروس دانشگاهی رشته پرستاری در کار بالین از دیدگاه پرسنل طرح شاغل در بیمارستان های منتخب شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 132

چکیده

 زمینه و هدف: پرستاری ترکیبی از علم و هنر است و بایستی تمامی آموزش های نظری و بالینی آن بر ترکیب این دو جنبه تاکید داشته باشند ولی در عمل فاصله بین آنچه در کلاس درس آموخته می شود و آن چیزی که در بالین به کار گرفته می شود بسیار زیاد است, لذا در این پژوهش کاربرد برخی دروس دانشگاهی رشته پرستاری در کار بالین از دیدگاه پرستاران طرحی مورد بررسی قرار گرفت.روش کار: در این پژوهش توصیفی تحلیلی از بین بیمارستان های شهر اصفهان 6 بیمارستان به صورت تصادفی انتخاب شد و تمامی پرستاران طرحی آنها که مجموعا 78 نفر را شامل می شدند توسط پرسشنامه ای شامل دو بخش اطلاعات دموگرافیک و بخش نظرسنجی مرتبط با کاربرد دروس در کار بالینی, مورد بررسی قرار گرفتند.یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که بیشتر پرستاران مورد مطالعه, مونث (84.6 درصد) فارغ التحصیل دانشگاه های آزاد (64.1 درصد) با سابقه کار بین 12-6 ماه بوده (47.4 درصد) و در بخش اورژانس کار می کردند (20.5 درصد). در مجموع بیشترین میانگین (انحراف معیار±) کاربرد دروس مربوط به دروس داخلی جراحی 34.68 (2.43±) و کم ترین آن مربوط به پرستاری مادران و نوزادان 11.58 (4.34±) بود. در مقایسه میانگین کاربرد دروس مختلف تفاوت آماری معنی داری بین میانگین ها مشاهده نشد, که این مساله با توجه به جنس نیز صادق بود ولی افزایش سابقه کار, کاهش میانگین کاربرد بالینی, دروس پرستاری بهداشت جامعه و پرستاری بیماری های روان را نشان می داد و دروس داخلی - جراحی و مادران و نوزادان از دیدگاه فارغ التحصیلان دانشگاه های آزاد کاربرد بیشتری در کار بالین داشتند (به ترتیب (P=0.03, 0.016, 0.025, 0.04.نتیجه گیری: با توجه به نتایج این مطالعه و نتایج مطالعات انجام شده قبلی به نظر می رسد که شکاف تئوری - عمل قابل توجهی در حرفه پرستاری وجود دارد و لذا بایستی این فاصله با تغییراتی در سر فصل دروس و یا شیوه برنامه ریزی دروس پرستاری, رفع گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    آذربرزین، مهرداد. (1386). بررسی کاربرد برخی دروس دانشگاهی رشته پرستاری در کار بالین از دیدگاه پرسنل طرح شاغل در بیمارستان های منتخب شهر اصفهان. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 4(2)، 125-132. SID. https://sid.ir/paper/116919/fa

    Vancouver: کپی

    آذربرزین مهرداد. بررسی کاربرد برخی دروس دانشگاهی رشته پرستاری در کار بالین از دیدگاه پرسنل طرح شاغل در بیمارستان های منتخب شهر اصفهان. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1386؛4(2):125-132. Available from: https://sid.ir/paper/116919/fa

    IEEE: کپی

    مهرداد آذربرزین، “بررسی کاربرد برخی دروس دانشگاهی رشته پرستاری در کار بالین از دیدگاه پرسنل طرح شاغل در بیمارستان های منتخب شهر اصفهان،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 4، no. 2، pp. 125–132، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116919/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button