مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,364
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

725
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

11

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجارب دانش آموختگان پرستاری از آمادگی حرفه ای در جریان گذر به نقش بالینی خود

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 78

چکیده

 مقدمه. گذر از نقش دانشجویی به نقش حرفه ای, به عنوان یک مرحله مهم در طول دوره شغلی پرستاران, از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. عدم آمادگی دانش آموختگان پرستاری برای گذر به نقش حرفه ای خود و ورود به محیط بالین, موجب بروز واکنش های نامطلوبی در ابعاد جسمانی و روانی آنها شده و سبب می گردد آنان نتوانند خود را با محیط جدید مطابقت دهند. این مطالعه, برای درک تجارب دانش آموختگان پرستاری از آمادگی خود برای ورود به محیط کار, طراحی گردیده است.روش ها. این مطالعه یک پژوهش کیفی از نوع پدیدارشناسی است که با مشارکت 9 نفر از پرستاران تازه کار صورت گرفته است. روش جمع آوری داده ها, مصاحبه عمیق و بدون ساختار بوده و برای تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها از روش دیکلمن استفاده شده است.نتایج. یافته های این مطالعه در قالب چهار درون مایه ارایه گردیده است. این درون مایه ها عبارتند از: شایستگی حرفه ای, اعتماد به نفس, توقعات همکاران و واکنش های نامطلوب عاطفی.بحث. یافته های این پژوهش که تجارب عینی شرکت کنندگان در مطالعه می باشد, نشان داد که بسیاری از شرکت کنندگان در مطالعه, به نوعی عدم آمادگی برای ورود به محیط کار را تجربه کرده اند. بازنگری برنامه درسی رشته پرستاری و تدارک برنامه های آموزشی مناسب در حین تحصیل در دانشگاه, که بتواند دانش آموختگان پرستاری را با آمادگی بیشتر روانه محیط کار نماید, به عنوان راه کار مناسب پیشنهاد گردیده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

عابدی، حیدرعلی، حیدری، عباس، و صلصالی، مهوش. (1383). تجارب دانش آموختگان پرستاری از آمادگی حرفه ای در جریان گذر به نقش بالینی خود. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 4(2 (پیاپی 12))، 69-78. SID. https://sid.ir/paper/59191/fa

Vancouver: کپی

عابدی حیدرعلی، حیدری عباس، صلصالی مهوش. تجارب دانش آموختگان پرستاری از آمادگی حرفه ای در جریان گذر به نقش بالینی خود. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1383؛4(2 (پیاپی 12)):69-78. Available from: https://sid.ir/paper/59191/fa

IEEE: کپی

حیدرعلی عابدی، عباس حیدری، و مهوش صلصالی، “تجارب دانش آموختگان پرستاری از آمادگی حرفه ای در جریان گذر به نقش بالینی خود،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 4، no. 2 (پیاپی 12)، pp. 69–78، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59191/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button