مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,596
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

767
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی راهبردهای مقابله ای تحصیلی بر اساس باورهای خودکارآمدی و جهت گیری هدف دانشجویان دانشگاه شیراز

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 24

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی رابطه خودکارآمدی, جهت گیری هدف و راهبردهای مقابله ای تحصیلی دانشجویان است. همچنین در این تحقیق خودکارآمدی تحصیلی, جهت گیری هدف و راهبردهای مقابله ای تحصیلی دانشجویان دختر و پسر مورد مقایسه قرار گرفته است. روش پژوهش از نوع همبستگی و مشارکت کنندگان شامل 248 دانشجوی دانشکده علوم تربیتی, مهندسی و دانشکده علوم پزشکی شیراز است که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شده اند. راهبردهای مقابله ای تحصیلی به وسیله پرسشنامه مقابله تحصیلی (ترو و کانل, 1984) اندازه گیری شده است. نتایج تحلیل رگرسیون چند متغیره نشان داد که خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان به صورت مثبت راهبردهای مقابله ای مثبت و به صورت منفی رفتارهای غیر مقابله ای را پیش بینی می کند. همچنین جهت گیری هدف تسلطی به صورت مثبت راهبردهای مقابله ای مثبت و به صورت منفی راهبردهای مقابله ای ناسازگارانه شامل مقابله فرافکن و انکاری را پیش بینی می کند. علاوه بر این, نتایج آزمون t نشان داد که دانشجویان دختر از جهت گیری هدف تسلطی و عملکردی بیشتری نسبت به دانشجویان پسر برخوردارند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیخ الاسلامی، راضیه، و احمدی، ساره. (1390). پیش بینی راهبردهای مقابله ای تحصیلی بر اساس باورهای خودکارآمدی و جهت گیری هدف دانشجویان دانشگاه شیراز. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 8(31)، 15-24. SID. https://sid.ir/paper/127441/fa

    Vancouver: کپی

    شیخ الاسلامی راضیه، احمدی ساره. پیش بینی راهبردهای مقابله ای تحصیلی بر اساس باورهای خودکارآمدی و جهت گیری هدف دانشجویان دانشگاه شیراز. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1390؛8(31):15-24. Available from: https://sid.ir/paper/127441/fa

    IEEE: کپی

    راضیه شیخ الاسلامی، و ساره احمدی، “پیش بینی راهبردهای مقابله ای تحصیلی بر اساس باورهای خودکارآمدی و جهت گیری هدف دانشجویان دانشگاه شیراز،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 8، no. 31، pp. 15–24، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127441/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button