مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,692
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

913
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان اثربخشی مولفه های ارزش های شهروندی در برنامه درسی دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 155 | صفحه پایان 166

چکیده

 پژوهش حاضر, با هدف بررسی میزان اثربخشی مولفه های ارزش های شهروندی در برنامه درسی دوره ابتدایی انجام گرفت. روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه آموزگاران مقطع ابتدایی شهر ارومیه تشکیل دادند که 219 نفر آموزگار از طریق نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری پرسشنامه محقق ساخته شامل 59 سوال بسته پاسخ بود که مولفه های مسوولیت پذیری, احترام به حقوق دیگران, میهن دوستی و نظم شخصی را دربر گرفت. اعتبار پرسشنامه بر اساس ضریب آلفای کرونباخ 0.85 برآورد گردید و برای تعیین روایی ابزار پژوهش از روایی محتوایی و صوری استفاده شد؛ تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی (درصد, میانگین, انحراف معیار و آمار استنباطی (t تک متغییره, مستقل, همبسته, تحلیل واریانس یک راهه صورت گرفت. یافته های پژوهش نشان داد که میانگین نمره اثربخشی ارزش های شهروندی در زمینه مسوولیت پذیری 3.99, احترام به حقوق دیگران 3.89, میهن دوستی 3.85 و نظم شخصی 3.81 بوده است. F مشاهده شده در سطح p<0.05 معنادار بود. بیشترین میزان اثربخشی مربوط به مسوولیت پذیری با میانگین 3.99 و کمترین مربوط به نظم شخصی با میانگین 3.81 بود. مقایسه میانگین نمره میزان اثربخشی ارزش های شهروندی از دیدگاه آموزگاران نمایان ساخت که اختلاف میان دیدگاه های آموزگاران مرد و زن پیرامون میهن دوستی معنادار بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    صباغی، نیر، و سعادتمند، زهره. (1392). بررسی میزان اثربخشی مولفه های ارزش های شهروندی در برنامه درسی دوره ابتدایی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 10(10 (پیاپی 37))، 155-166. SID. https://sid.ir/paper/127650/fa

    Vancouver: کپی

    صباغی نیر، سعادتمند زهره. بررسی میزان اثربخشی مولفه های ارزش های شهروندی در برنامه درسی دوره ابتدایی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1392؛10(10 (پیاپی 37)):155-166. Available from: https://sid.ir/paper/127650/fa

    IEEE: کپی

    نیر صباغی، و زهره سعادتمند، “بررسی میزان اثربخشی مولفه های ارزش های شهروندی در برنامه درسی دوره ابتدایی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 10، no. 10 (پیاپی 37)، pp. 155–166، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127650/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا