مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,433
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,289
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر کاربست الگوی جاناسن در یادگیری مبتنی بر مساله بر نگرش، رضایت و یادگیری در برنامه های آموزش ضمن خدمت معلمان

صفحات

 صفحه شروع 36 | صفحه پایان 52

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, ارزشیابی اثربخشی ناشی از کاربست الگوی طراحی مساله محور سازنده گرا در آموزش ضمن خدمت معلمان است. روش این پژوهش از نوع شبه آزمایشی بود. به منظور سنجش متغیر نگرش و رضایت از طرح پس آزمون با گروه گواه و برای سنجش متغیر یادگیری از طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه گواه استفاده شد. نمونه آماری, متشکل از دو گروه معلمان شرکت کننده در دوره ضمن خدمت ارزشیابی توصیفی شهرستان لامرد بود که با استفاده از شیوه نمونه گیری در دسترس, یکی از این گروه ها به عنوان گروه آزمایش و دیگری به عنوان گروه گواه انتخاب شد. تعداد فراگیران در این گروه ها 68 نفر بود. ابزارهای پژوهش شامل دو پرسشنامه جهت سنجش نگرش و رضایت فراگیران و آزمون پیشرفت تحصیلی جهت سنجش میزان یادگیری فراگیران بود. جهت تعیین روایی کلیه ابزارها از روایی محتوایی استفاده شد و جهت پایایی دو پرسشنامه نگرش و رضایت از روش آلفای کرونباخ مورد استفاده قرار گرفت که به ترتیب معادل 0.96 و0.94  محاسبه شد. پایایی آزمون تدوین شده, با استفاده از روش کودر ریچاردسون معادل 0.83 محاسبه گردید. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روش تحلیل واریانس چند متغیری, آزمون های تک متغیری تحلیل واریانس, و کوواریانس تک متغیری استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که به کارگیری الگوی طراحی مساله محور سازنده گرا در آموزش ضمن خدمت معلمان موجب افزایش اثربخشی این دوره های آموزشی می شود (P=0.001). همچنین نتایج, پیرامون مولفه های تشکیل دهنده اثربخشی نشان داد که فراگیران در گروه مساله محور سازنده گرا رضایت بیشتر (p=0.001) نگرش مثبت تر (p=0.001) و یادگیری بهتر (p=0.001) نسبت به فراگیران گروه سنتی و موضوع محور داشتند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

فیروزی، زهرا، کرمی، مرتضی، کارشکی، حسین، و سعیدی رضوانی، محمود. (1392). تاثیر کاربست الگوی جاناسن در یادگیری مبتنی بر مساله بر نگرش, رضایت و یادگیری در برنامه های آموزش ضمن خدمت معلمان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 10(12 (پیاپی 39))، 36-52. SID. https://sid.ir/paper/127223/fa

Vancouver: کپی

فیروزی زهرا، کرمی مرتضی، کارشکی حسین، سعیدی رضوانی محمود. تاثیر کاربست الگوی جاناسن در یادگیری مبتنی بر مساله بر نگرش, رضایت و یادگیری در برنامه های آموزش ضمن خدمت معلمان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1392؛10(12 (پیاپی 39)):36-52. Available from: https://sid.ir/paper/127223/fa

IEEE: کپی

زهرا فیروزی، مرتضی کرمی، حسین کارشکی، و محمود سعیدی رضوانی، “تاثیر کاربست الگوی جاناسن در یادگیری مبتنی بر مساله بر نگرش, رضایت و یادگیری در برنامه های آموزش ضمن خدمت معلمان،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 10، no. 12 (پیاپی 39)، pp. 36–52، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127223/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button