مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,136
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

824
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

به کارگیری رویکردی ترکیبی از فرایند تحلیل شبکه ای و دیماتل (ANP-DEMATEL) جهت انتخاب رسانه تبلیغاتی

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 58

چکیده

 انتخاب رسانه تبلیغاتی مناسب, یکی از مهم ترین تصمیمات در برنامه ریزی تبلیغات می باشد و تصمیم گیری در این زمینه با پیچیدگی های خاصی همراه است. در این راستا, هدف از این مطالعه, ارایه رویکردی ترکیبی از تکنیک های کمی فرایند تحلیل شبکه ای (ANP) و دیماتل (DEMATEL) می باشد, به طوری که علاوه بر مرتفع ساختن ایرادات تکنیک فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP), مساله انتخاب مناسب ترین رسانه تبلیغاتی با انطباق بیش تری بر واقعیات حل گردد. در فرایند اجرایی تحقیق که جهت اولویت بندی رسانه های تبلیغاتی برای یک شرکت نمایندگی فروش وایمکس انجام گرفته است, در ابتدا بر اساس مطالعات پایه ای و نظرسنجی از خبرگان, مهم ترین شاخص های انتخاب رسانه تبلیغاتی مشخص گردیدند. سپس, در قالب ساختاری شبکه ای, به مقایسات زوجی عناصر مختلف پرداخته شد. جهت ارزیابی روابط موجود بین شاخص ها نیز از تکنیک دیماتل بهره گرفته شده است. در نهایت, بر اساس نتایج حاصل از سوپرماتریس تحلیل شبکه ای, وزن های رسانه های تبلیغاتی تعیین گردیده و اولویت آن ها به ترتیب کاتالوگ و بروشور, بیلبورد, مجله و روزنامه, تلویزیون و رادیو, پیامک و پست الکترونیک, و وب سایت مشخص شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    کاظمی، مصطفی، و علیزاده زوارم، علی. (1393). به کارگیری رویکردی ترکیبی از فرایند تحلیل شبکه ای و دیماتل (ANP-DEMATEL) جهت انتخاب رسانه تبلیغاتی. تحقیق در عملیات در کاربردهای آن (ریاضیات کاربردی)، 11(4 (پیاپی 43))، 39-58. SID. https://sid.ir/paper/164579/fa

    Vancouver: کپی

    کاظمی مصطفی، علیزاده زوارم علی. به کارگیری رویکردی ترکیبی از فرایند تحلیل شبکه ای و دیماتل (ANP-DEMATEL) جهت انتخاب رسانه تبلیغاتی. تحقیق در عملیات در کاربردهای آن (ریاضیات کاربردی)[Internet]. 1393؛11(4 (پیاپی 43)):39-58. Available from: https://sid.ir/paper/164579/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی کاظمی، و علی علیزاده زوارم، “به کارگیری رویکردی ترکیبی از فرایند تحلیل شبکه ای و دیماتل (ANP-DEMATEL) جهت انتخاب رسانه تبلیغاتی،” تحقیق در عملیات در کاربردهای آن (ریاضیات کاربردی)، vol. 11، no. 4 (پیاپی 43)، pp. 39–58، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/164579/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button