مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,916
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,508
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

12

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش مدیریت خشم بر مهارت های سازگاری پسران دوره متوسطه شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 394 | صفحه پایان 403

چکیده

 هدف: این پژوهش با هدف بررسی تاثیر آموزش مدیریت خشم بر مهارت های سازگاری آن دسته از دانش آموزان پسر دوره متوسطه که در زمینه مدیریت خشم کاستی های اساسی داشته و در اثر برون ریزی افراطی خشم, آمادگی پرخاشگری و خشونت داشته و یا زمینه های بیشتری برای ناسازگاری داشتند, انجام شد.روش: برای انجام این بررسی, پرسش نامه ابراز حالت- صفت خشم به عنوان یک ابزار سرند بر روی 170 دانش آموز پایه های دوم و سوم دبیرستان اجرا شد. افرادی که بر پایه نمره های این آزمون در رتبه درصدی 75 و بالاتر قرار داشتند, به عنوان گروه هدف تعریف و از میان آنها 32 نفر به تصادف انتخاب و در دو گروه جای داده شدند و برنامه آموزش مدیریت خشم به عنوان عامل آزمایشی, برای 16 عضو گروه آزمایش ارایه شد. برای اندازه گیری مهارت های سازگاری, از پرسش نامه سازگاری دانش آموزان بهره گرفته شد. برای پردازش داده ها, تحلیل کوواریانس وآزمونt  به کار برده شد.یافته ها: نسبت F مشاهده شده از نظر آماری معنی دار بود (P<0.01) و پس از کنترل یا تعدیل سهم پیش آزمون, میانگین های دو گروه در نمره های پس آزمون تفاوت داشتند. این بررسی نشان داد که 58% تغییرات نمره های ناسازگاری افراد در پس آزمون به وسیله برنامه آموزش مدیریت خشم و نمره های ناسازگاری افراد در پیش آزمون تبیین می شود که نزدیک به 27% آن مربوط به سهم ویژه متغیر آزمایشی است.نتیجه گیری: اجرای برنامه آموزش مدیریت خشم می تواند, مهارت های آزمودنی ها را در زمینه سازگاری گسترش دهد و از شدت ناسازگاری آنان بکاهد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

نویدی، احد. (1387). تاثیر آموزش مدیریت خشم بر مهارت های سازگاری پسران دوره متوسطه شهر تهران. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، 14(4 (پیاپی 55))، 394-403. SID. https://sid.ir/paper/16816/fa

Vancouver: کپی

نویدی احد. تاثیر آموزش مدیریت خشم بر مهارت های سازگاری پسران دوره متوسطه شهر تهران. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)[Internet]. 1387؛14(4 (پیاپی 55)):394-403. Available from: https://sid.ir/paper/16816/fa

IEEE: کپی

احد نویدی، “تاثیر آموزش مدیریت خشم بر مهارت های سازگاری پسران دوره متوسطه شهر تهران،” مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، vol. 14، no. 4 (پیاپی 55)، pp. 394–403، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/16816/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button