مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,061
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

610
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رضایت مندی مراجعان به کلینیک مشاوره کودکان و نوجوانان و ارایه راهکارها: یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 258 | صفحه پایان 264

چکیده

 هدف: کشف مفاهیم محوری رضایت مندی, تعیین راهکارهای پیشنهادی, راهبردهای نهایی و ترسیم فرآیند ارتقای رضایت مندی مراجعان به کلینیک مشاوره کودکان و نوجوانان.روش: در این پژوهش کیفی, از روش پژوهش سه وجهی در دو فاز استفاده شد: در فاز اول روش پژوهش پدیدارشناختی و در فاز دوم روش بحث گروهی و روش دلفی. جامعه این پژوهش را مراجعان (16 نفر) و کارکنان درمانی (هشت نفر) کلینیک مشاوره کودکان و نوجوانان شریعتی اصفهان تشکیل می دادند. یافته های پژوهش با روش کلایزی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: در مجموع 834 کد مفهومی استخراج و سپس این مفاهیم در 130 ساختار مفهومی رضایت مندی طبقه بندی شدند. در سطح سوم طبقه بندی, این موارد بر حسب ویژگی های مشترک در 30 گروه موضوعی جای گرفتند. راهکارهای پیشنهادی به دست آمده از بحث گروهی و راهبردهای تامین رضایت مندی در 18 بند تنظیم شدند.نتیجه گیری: در مجموع 18 راهبرد تدوین شد که می توان به مواردی مانند تشکیل کمیته جمع آوری اطلاعات, تدوین برنامه مستمر درمان های غیردارویی, گسترش مراکز مشاوره مشابه, برگزاری کلاس های آموزشی جهت والدین, نظم بخشیدن به برنامه های روزانه, حضور بیشتر تیم درمان و لزوم رعایت حقوق بیماران اشاره کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    امین الرعایا، مهین، عطاری، عباس، و عابدی، حیدرعلی. (1388). رضایت مندی مراجعان به کلینیک مشاوره کودکان و نوجوانان و ارایه راهکارها: یک مطالعه کیفی. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، 15(3 (پیاپی 58))، 258-264. SID. https://sid.ir/paper/17215/fa

    Vancouver: کپی

    امین الرعایا مهین، عطاری عباس، عابدی حیدرعلی. رضایت مندی مراجعان به کلینیک مشاوره کودکان و نوجوانان و ارایه راهکارها: یک مطالعه کیفی. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)[Internet]. 1388؛15(3 (پیاپی 58)):258-264. Available from: https://sid.ir/paper/17215/fa

    IEEE: کپی

    مهین امین الرعایا، عباس عطاری، و حیدرعلی عابدی، “رضایت مندی مراجعان به کلینیک مشاوره کودکان و نوجوانان و ارایه راهکارها: یک مطالعه کیفی،” مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، vol. 15، no. 3 (پیاپی 58)، pp. 258–264، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/17215/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا