مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,836
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,364
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر ارزشیابی تکوینی منظم بر کاهش اضطراب امتحان و خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر کلاس اول دبیرستان های شهر مرودشت

صفحات

 صفحه شروع 14 | صفحه پایان 21

چکیده

 سابقه و هدف: با توجه به اهمیت اضطراب دانش آموزان درجلسه امتحان برموفقیت تحصیلی آنها و پیشرفت تحصیلی و با وجود عدم گزارشات قانع کننده ای از تحقیقات تایید شده ارزشیابی تکوینی منظم, این تحقیق به منظور بررسی تاثیر ارزشیابی تکوینی منظم با روش متعارف (ارزشیابی پایانی) این تحقیق روی دانش آموزان کلاس اول دبیرستان در سال 88-87 انجام گرفت.مواد و روش ها: تحقیق به روش تجربی انجام گرفت. کلیه دانش آموزان دو کلاس اول دبیرستانی مورد بررسی قرار گرفتند. ابتدا میزان پیشرفت تحصیلی با انجام یک آزمون و میزان اضطراب با استفاده از پرسشنامه استاندارد TAI و میزان خلاقیت با استفاده از پرسشنامه خلاقیت عابدی دانش آموزان تعیین گردید. دانش آموزان دو کلاس به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. یک درس بوسیله یک معلم و مطابق سرفصل های تدوین شده آنها انجام گرفت و ارزشیابی تکوینی منظم بعد از هر 2 جلسه برای گروه آزمایش انجام گرفت. و در پایان از هر دو گروه ارزشیابی به عمل آمد. سوالات و روزهای برگزاری کلاس و نیز رفتار با دانش آموزان در 2 کلاس مشابه بودند. تاثیر روش ارزشیابی تکوینی بر 3 شاخص پیشرفت تحصیلی, اضطراب امتحان و خلاقیت اندازه گیری و با آزمون من یوویتنی مورد قضاوت آماری قرار گرفت.یافته ها: تعداد دانش آموزان کلاس کنترل 32 نفر و گروه آزمایشی 31 نفر بودند میزان پیشرفت تحصیلی اولیه, اضطراب, خلاقیت دانش آموزان 2 گروه مشابه بود. میزان خلاقیت گروه کنترل 14.74±141.06 و در گروه آزمایش 13.7±146.12, (P<0.2) و میزان پیشرفت تحصیلی گروه کنترل در خاتم تحقیق برابر3.56 ±13.43. در گروه آزمایش برابر .(P<0.03) 15.54±3.97 و میزان اضطراب گروه کنترل 13.98±47.03 و در گروه آزمایش 7.79±41.29 بود(P<0.05) .نتیجه گیری و توصیه ها: به نظر می رسد ارزشیابی تکوینی منظم موجب کاهش اضطراب امتحان و بهبود پیشرفت تحصیلی می شود اما تاثیری در خلاقیت فراگیران ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شاه نعمتی، سیده زهرا، ولایی، ناصر، و فانی، حجت اله. (1387). بررسی تاثیر ارزشیابی تکوینی منظم بر کاهش اضطراب امتحان و خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر کلاس اول دبیرستان های شهر مرودشت. تحقیق در علوم دندانپزشکی، 5(4)، 14-21. SID. https://sid.ir/paper/184717/fa

    Vancouver: کپی

    شاه نعمتی سیده زهرا، ولایی ناصر، فانی حجت اله. بررسی تاثیر ارزشیابی تکوینی منظم بر کاهش اضطراب امتحان و خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر کلاس اول دبیرستان های شهر مرودشت. تحقیق در علوم دندانپزشکی[Internet]. 1387؛5(4):14-21. Available from: https://sid.ir/paper/184717/fa

    IEEE: کپی

    سیده زهرا شاه نعمتی، ناصر ولایی، و حجت اله فانی، “بررسی تاثیر ارزشیابی تکوینی منظم بر کاهش اضطراب امتحان و خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر کلاس اول دبیرستان های شهر مرودشت،” تحقیق در علوم دندانپزشکی، vol. 5، no. 4، pp. 14–21، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/184717/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button