Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,655
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

866
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کیفیت ارائه خدمات پرستاری (وضعیت موجود و وضعیت مورد انتظار) با استفاده از مدل سروکوال از دیدگاه پرستاران در بیمارستان الزهرای اصفهان (سال 1389)

صفحات

 صفحه شروع 72 | صفحه پایان 79

چکیده

 زمینه و هدف: پرستاران بزرگترین گروه در میان کارکنان بهداشتی, درمانی هستند و از دیدگاه قانونی و اخلاقی باید پاسخگوی کیفیت مراقبت های ارائه شده باشند؛ بنابراین دیدگاه آنان در تعیین و بررسی کیفیت مراقبت های بهداشتی, از جایگاه ویژه ای برخوردار است. مطالعه حاضر با هدف ارزیابی کیفیت خدمات پرستاری از دیدگاه صاحب نظران پرستاری و پرستاران شاغل در بیمارستان الزهرای اصفهان انجام شد و ضمن معرفی مدل سروکوال به مراکز بهداشتی و درمانی, عملکرد کنونی و عملکرد مورد انتظار پرستاران در قالب این مدل, بررسی شد.روش تحقیق: در این مطالعه کاربردی که به روش توصیفی - پیمایشی انجام شد, جامعه پژوهش شامل تمامی کارکنان پرستاری شاغل در بیمارستان الزهرای اصفهان در سه نوبت کاری صبح, عصر و شب بود و از بین این جامعه, 94 نمونه به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه استاندارد سروکوال که بر مبنای پنج بعد تجهیزات و امکانات (ملموسات), اعتماد, (علاقه مندی و توجه), تضمین و دلسوزی تهیه شده است, جمع آوری گردید. داده ها با استفاده از آزمون آماری تی مستقل و در سطح معنی داری a=0.05 تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: بین انتظارات و ادراک پرستاران از نظر مدرک تحصیلی, نوع استخدام و سابقه خدمت رابطه وجود داشت؛ اما سایر عوامل (جنس و سن), ارتباط معنی داری با آن نداشتند. بین انتظارات و ادراک پرستاران از نظر کیفیت خدمات تفاوت معنی داری وجود داشت (P<0.05). بزرگترین و کوچکترین شکاف به ترتیب مربوط به بعد ملموسات (-29.3) و بعد همدلی (-06.2) بود.نتیجه گیری: مدیران مراکز خدمات درمانی, با استفاده مدل های تحلیل کیفیت خدمات, قادر خواهند بود تا شکاف های ایجادشده بین دو وجه ارائه خدمت, یعنی بیماران و کارکنان مراکز درمانی را بشناسند و به برنامه ریزی جهت تقویت و اصلاح نابسامانی ها بپردازند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    استکی، راضیه، و عطافر، علی. (1391). کیفیت ارائه خدمات پرستاری (وضعیت موجود و وضعیت مورد انتظار) با استفاده از مدل سروکوال از دیدگاه پرستاران در بیمارستان الزهرای اصفهان (سال 1389). مراقبت های نوین، 9(2 (پیاپی 34))، 72-79. SID. https://sid.ir/paper/206069/fa

    Vancouver: کپی

    استکی راضیه، عطافر علی. کیفیت ارائه خدمات پرستاری (وضعیت موجود و وضعیت مورد انتظار) با استفاده از مدل سروکوال از دیدگاه پرستاران در بیمارستان الزهرای اصفهان (سال 1389). مراقبت های نوین[Internet]. 1391؛9(2 (پیاپی 34)):72-79. Available from: https://sid.ir/paper/206069/fa

    IEEE: کپی

    راضیه استکی، و علی عطافر، “کیفیت ارائه خدمات پرستاری (وضعیت موجود و وضعیت مورد انتظار) با استفاده از مدل سروکوال از دیدگاه پرستاران در بیمارستان الزهرای اصفهان (سال 1389)،” مراقبت های نوین، vol. 9، no. 2 (پیاپی 34)، pp. 72–79، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/206069/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا