مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,655
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,004
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

8

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه کمال گرایی و تعلل ورزی در مادران دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 60 | صفحه پایان 77

چکیده

 هدف این مطالعه مقایسه کمال گرایی و تعلل ورزی در مادران دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری بود. این پژوهش از نوع مقطعی- مقایسه ای است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مادران دانش آموزان 9 تا 14 ساله با و بدون ناتوانی یادگیری شهر اراک در سال 1389 می باشد. آزمودنی های پژوهش شامل 80 نفر از مادران دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری بود که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و 80 نفر از مادران دانش آموزان عادی به شیوه همتاسازی (بر اساس سن مادر, تحصیلات و تعداد فرزندان) انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از مقیاس های کمال گرایی و تعلل ورزی استفاده شد. نتایج تحلیل واریانس چند متغیری نشان داد که بین دو گروه از مادران در کمال گرایی مثبت, کمال گرایی منفی و تعلل ورزی تفاوت معناداری وجود دارد (Ps<0.001). مادران این دانش آموزان به دلیل انتظارهای غیرواقع بینانه و سرزنش مداوم خود سطوح بالایی از اضطراب و ترس از شکست را تجربه می کنند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

خرمایی، فرهاد، عباسی، مسلم، و رجبی، سعید. (1390). مقایسه کمال گرایی و تعلل ورزی در مادران دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. ناتوانی های یادگیری، 1(1)، 60-77. SID. https://sid.ir/paper/210122/fa

Vancouver: کپی

خرمایی فرهاد، عباسی مسلم، رجبی سعید. مقایسه کمال گرایی و تعلل ورزی در مادران دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1390؛1(1):60-77. Available from: https://sid.ir/paper/210122/fa

IEEE: کپی

فرهاد خرمایی، مسلم عباسی، و سعید رجبی، “مقایسه کمال گرایی و تعلل ورزی در مادران دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری،” ناتوانی های یادگیری، vol. 1، no. 1، pp. 60–77، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210122/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button