Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

983
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

540
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی بالینی دانشجویان پرستاری به روش ارزشیابان متعدد: تجربیات و دیدگاه مدرسین

صفحات

 صفحه شروع 102 | صفحه پایان 111

چکیده

 مقدمه: در آموزش بالینی پرستاری, به طور کلی ارزشیابی دانشجویان بر عهده مربیان پرستاری می باشد. فرایندی که همواره هم برای مربیان و هم دانشجویان چالش برانگیز بوده است. به نظر می رسد یکی از راه های روبرو شدن با این چالش, استفاده از افراد مختلف در ارزشیابی یا به بیان دیگر استفاده از روش ارزشیابان متعدد است. هدف از پژوهش حاضر, تبیین تجربیات و دیدگاه های مدرسین پرستاری در مورد این روش در ارزشیابی بالینی دانشجویان پرستاری بود. روش: پژوهش حاضر از نوع کیفی - توصیفی بود. مشارکت کنندگان در پژوهش, 14 مدرس پرستاری دانشکده های پرستاری و مامایی دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران بودند که بر اساس نمونه گیری مبتنی بر هدف و تا اشباع داده ها انتخاب شدند. جمع آوری داده ها از طریق مصاحبه های فردی نیمه ساختار یافته صورت گرفت. تحلیل داده ها به روش تحلیل محتوای کیفی نهفته انجام شد. متن هر مصاحبه بارها خوانده شد و واحدهای معنایی مشخص گردیدند. سپس کدگذاری صورت گرفت. پس از آن کدها, خلاصه و بر اساس مشابهت ها دسته بندی شده و طبقات را به وجود آوردند. در نهایت طبقات درون مایه ها را تشکیل دادند. یافته ها: یافته های حاصل از تحلیل داده های به دست آمده از متن مصاحبه ها, دربرگیرنده سه درون مایه محوریت مربی, چالش ها و توانمندی بود. نتیجه گیری: اکثریت مشارکت کنندگان معتقد بودند که مربی نقش اصلی را در ارزشیابی دانشجویان بر عهده دارد. افراد دیگری که در این زمینه مورد اشاره قرار گرفتند, پرستاران بالین و خود دانشجویان بودند که مشارکت کنندگان چالش هایی را در این زمینه مطرح نموده و صلاحیت و توانایی این افراد جهت شرکت در ارزشیابی دانشجویان را مورد بحث قرار دادند. بدیهی است که استفاده از روش ارزشیابان متعدد در ارزشیابی بالینی دانشجویان پرستاری دارای جنبه های مثبتی می باشد, اما انجام صحیح آن نیاز به زمینه سازی مناسب, برنامه ریزی و آمادگی دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پازارگادی، مهرنوش، اشک تراب، طاهره، و خسروی، شراره. (1391). ارزشیابی بالینی دانشجویان پرستاری به روش ارزشیابان متعدد: تجربیات و دیدگاه مدرسین. تحقیقات کیفی در علوم سلامت، 1(2)، 102-111. SID. https://sid.ir/paper/215524/fa

    Vancouver: کپی

    پازارگادی مهرنوش، اشک تراب طاهره، خسروی شراره. ارزشیابی بالینی دانشجویان پرستاری به روش ارزشیابان متعدد: تجربیات و دیدگاه مدرسین. تحقیقات کیفی در علوم سلامت[Internet]. 1391؛1(2):102-111. Available from: https://sid.ir/paper/215524/fa

    IEEE: کپی

    مهرنوش پازارگادی، طاهره اشک تراب، و شراره خسروی، “ارزشیابی بالینی دانشجویان پرستاری به روش ارزشیابان متعدد: تجربیات و دیدگاه مدرسین،” تحقیقات کیفی در علوم سلامت، vol. 1، no. 2، pp. 102–111، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/215524/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا