مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,669
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,243
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش بازاریابی و تبلیغات در توسعه گردشگری ملی و بین المللی حوزه خلیج فارس با استفاده از سیستم مدیریت مقصد (DMS)

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 76

چکیده

 علیرغم توانمندی های حوزه خلیج فارس در زمینه گردشگری, متاسفانه تاکنون به جایگاه شایسته ای در این صنعت دست نیافته است. از جمله عواملی که می تواند صنعت گردشگری در این حوزه را توسعه و بهبود بخشد, به کارگیری ابزارها و پارامترهای موثر بازاریابی است. لذا این مقاله نقش بازاریابی و تبلیغات در توسعه صنعت گردشگری حوزه خلیج فارس را با استفاده از سیستم مدیریت مقصد مورد توجه قرار داده است. در این راستا ابتدا به بررسی کاربرد, عملکرد و ذینفعان سیستم مدیریت مقصد پرداخته, سپس با بررسی شکل گیری, رشد و توسعه این سیستم در منطقه تیرول اتریش به عنوان یک نمونه موفق, به تبین نقشی که این سیستم می تواند بر توسعه گردشگری داشته باشد, توجه نموده و ضمن برشمردن چالش های آن به ارائه راهکارهایی جهت توسعه چنین سیستمی در حوزه خلیج فارس می پردازیم. نتایج این مطالعه نشان می دهد که سازمان های فعال در زمینه مدیریت و بازاریابی مقصد خلیج فارس, در سطح ملی و بین المللی آنچنان که باید فعال نبوده واز طرفی اجرای ناقص طرح جامع توسعه گردشگری کشور در این حوزه پیاده سازی سیستم مدیریت مقصد را با چالش های فراوانی مواجه ساخته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حاجی پورشوشتری، عبدالحمید، و اصلانی، رضا. (1395). نقش بازاریابی و تبلیغات در توسعه گردشگری ملی و بین المللی حوزه خلیج فارس با استفاده از سیستم مدیریت مقصد (DMS). مطالعات فرهنگی و سیاسی خلیج فارس، 3(7)، 59-76. SID. https://sid.ir/paper/257156/fa

    Vancouver: کپی

    حاجی پورشوشتری عبدالحمید، اصلانی رضا. نقش بازاریابی و تبلیغات در توسعه گردشگری ملی و بین المللی حوزه خلیج فارس با استفاده از سیستم مدیریت مقصد (DMS). مطالعات فرهنگی و سیاسی خلیج فارس[Internet]. 1395؛3(7):59-76. Available from: https://sid.ir/paper/257156/fa

    IEEE: کپی

    عبدالحمید حاجی پورشوشتری، و رضا اصلانی، “نقش بازاریابی و تبلیغات در توسعه گردشگری ملی و بین المللی حوزه خلیج فارس با استفاده از سیستم مدیریت مقصد (DMS)،” مطالعات فرهنگی و سیاسی خلیج فارس، vol. 3، no. 7، pp. 59–76، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/257156/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button