Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,509
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

606
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان رضایتمندی بیماران مراجعه کننده به درمانگاه دندانپزشکی شهید منتظری در سال 1397

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 18

چکیده

 مقدمه و هدف رضایتمندی بیماران مراجعه کننده, تاثیر زیادی برافزایش کیفیت خدمات و افزایش بیماران دارد و باعث ارتقای کلی سطح مرکز درمانی می شود. این پژوهش باهدف بررسی میزان رضایت مندی بیماران مراجعه کننده به درمانگاه دندان پزشکی شهید منتظری انجام شده است. مواد و روش ها مطالعه حاضر به صورت مقطعی بر روی 450 بیمار از 9 بخش درمانی تشخیص, رادیولوژی, پروتز, ترمیمی, اندودنتیکس, پریودنتیکس, ارتودنسی, جراحی و ایمپلنت انجام شد. بیماران مراجعه کننده به این مرکز درمانی به پرسش نامه محقق ساخته که شامل دو بخش بود پاسخ دادند. بخش اول سوالات دموگرافیک و بخش دوم پرسش نامه 24 سوالی در دو حیطه کلینیکی و غیر کلینیکی بود. نتایج میانگین رضایتمندی بیماران مراجعه کننده به درمانگاه دندان پزشکی شهید منتظری عدد 3 از امتیاز 5 به دست آمد که بیانگر رضایت بیماران است. بیش ترین میزان رضایت از بخش ارتودنسی است و بیماران در حوزه غیر کلینیکی بیش ترین میزان رضایت را در مورد محیط فیزیکی از بهداشت سالن انتظار, در بخش اداری از برخورد کارمندان صندوق, در حیطه تسهیلات رضایت از تابلوهای راهنما داشتند. همچنین در حیطه کلینیکی بیش ترین میزان رضایت مربوط به برخورد دندان پزشکان بود. نتیجه گیری طبق این پژوهش رضایتمندی بیماران مراجعه کننده به درمانگاه دندان پزشکی شهید منتظری در حد مطلوب است. رفع نارضایتی های بیماران منجر به ارائه خدمات بهتر و باکیفیت تر می شود که درنتیجه باعث جذب بیشتر بیماران و فعالیت بهتر مجموعه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    قلعه، زینب، حکیمانه، سیدمحمدرضا، شایق، سیدشجاع الدین، و حجتی، رقیه. (1398). بررسی میزان رضایتمندی بیماران مراجعه کننده به درمانگاه دندانپزشکی شهید منتظری در سال 1397. دانشور پزشکی، 27(141 )، 9-18. SID. https://sid.ir/paper/31030/fa

    Vancouver: کپی

    قلعه زینب، حکیمانه سیدمحمدرضا، شایق سیدشجاع الدین، حجتی رقیه. بررسی میزان رضایتمندی بیماران مراجعه کننده به درمانگاه دندانپزشکی شهید منتظری در سال 1397. دانشور پزشکی[Internet]. 1398؛27(141 ):9-18. Available from: https://sid.ir/paper/31030/fa

    IEEE: کپی

    زینب قلعه، سیدمحمدرضا حکیمانه، سیدشجاع الدین شایق، و رقیه حجتی، “بررسی میزان رضایتمندی بیماران مراجعه کننده به درمانگاه دندانپزشکی شهید منتظری در سال 1397،” دانشور پزشکی، vol. 27، no. 141 ، pp. 9–18، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/31030/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا