مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

540
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

519
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی سبک های یادگیری دانشجویان دندانپزشکی مقطع بالینی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و تعیین ارتباط آن با میزان رضایتمندی از وضعیت آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 7

چکیده

 زمینه و هدف: آموزش و یادگیری تحت تاثیر متغیرهای مختلفی از جمله الگوی یادگیری قرار دارد که می تواند بر عملکرد تحصیلی و برون ده آموزش عالی اثرگذار باشد. هدف مطالعه ی حاضر ارزیابی الگوی یادگیری دانشجویان دندانپزشکی و نیز رضایت مندی آن ها از آموزش دانشکده ی دندانپزشکی بود. روش بررسی: در این مطالعه توصیفی-تحلیلی که در سال تحصیلی 96-95 انجام شد, 109 نفر از دانشجویان مقطع بالینی دندانپزشکی وارد مطالعه شدند و پس از آموزش لازم پرسش نامه ی الگوی یادگیری Kolb را تکمیل کردند. همچنین در قالب یک سوال رضایت مندی آن ها از آموزش دانشکده ی دندانپزشکی با امتیاز 0 تا 10 (کاملا ناراضی تا کاملا راضی) سنجیده شد. یافته ها: با p<0. 05 معنی دار در نظر گرفته شد. یافته ها: : به ترتیب الگوی یادگیری همگرایی (8/57%), جذب کننده (6/21%), واگرا (8/12%) و انطباق یابنده (8/7%) بیشترین تا کمترین الگوی یادگیری را تشکیل می داد. ارتباطی میان الگوی یادگیری با جنسیت, معدل تحصیلی و ترم تحصیلی مشاهده نشد. میانگین رضایت مندی آموزشی دانشجویان 6/2 ± 8/4 بود و با سبک یادگیری رابطه ای معنی دار نداشت (p=0/4). نتیجه گیری: : یادگیری همگرایی و جذب کننده شایع ترین الگوی یادگیری دانشجویان دندانپزشکی دانشکده علوم پزشکی اردبیل بود. بر این اساس آموزش بر مبنای حل مشکل در کنار سخنرانی می تواند به عنوان روش های آموزشی مناسب پیشنهاد شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

خیام، لیلی، ولی زاده حقی، هاله، عظیمی، یاسمین، ساعدی گرمی، امین، و شرقی، افشان. (1398). بررسی سبک های یادگیری دانشجویان دندانپزشکی مقطع بالینی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و تعیین ارتباط آن با میزان رضایتمندی از وضعیت آموزشی. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 12(35 )، 1-7. SID. https://sid.ir/paper/359935/fa

Vancouver: کپی

خیام لیلی، ولی زاده حقی هاله، عظیمی یاسمین، ساعدی گرمی امین، شرقی افشان. بررسی سبک های یادگیری دانشجویان دندانپزشکی مقطع بالینی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و تعیین ارتباط آن با میزان رضایتمندی از وضعیت آموزشی. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1398؛12(35 ):1-7. Available from: https://sid.ir/paper/359935/fa

IEEE: کپی

لیلی خیام، هاله ولی زاده حقی، یاسمین عظیمی، امین ساعدی گرمی، و افشان شرقی، “بررسی سبک های یادگیری دانشجویان دندانپزشکی مقطع بالینی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و تعیین ارتباط آن با میزان رضایتمندی از وضعیت آموزشی،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 12، no. 35 ، pp. 1–7، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/359935/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button