مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

780
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی دیدگاه اساتید دانشگاه علوم پزشکی پیرامون تدوین طرح درس در شرایط موجود

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 مقدمه: آموزش, زنجیره یا فرآیندی است که هدف آن ایجاد تغییرات لازم در رفتار فراگیران باشد. تدوین مراحل مختلف این فرآیند و اجرای آن به عنوان طراحی آموزشی انجام می شود. این تحقیق به منظور بررسی دیدگاههای اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز درسال 1380 در ارتباط با تدوین طرح درس انجام شده است. روشها: مطالعه از نوع زمینه یابی توصیفی می باشد که دیدگاه و نگرش 152 نفر از اساتید پیرامون طرح درس را نشان می دهد. جمع آوری اطلاعات توسط پرسشنامه ای خود ایفاء صورت گرفت. پرسشنامه ها به آدرس 200 نفر از اساتید محترم پست گردید و تعداد 152پرسشنامه تکمیل وعودت دادند شد. داده ها پس از کد گزاری وارد نرم افزار SPSS شد و تجزیه و تحلیل آن در این نرم افزار صورت گرفت. معیار معنی دار بودن در مواردی که از آزمون آماری بکار برده شده (P<0.05) بوده است. یافته ها: یافته ها نشان می دهد که 30 درصد از جمعیت مورد مطالعه را زنان و 70 درصد را مردان تشکیل می دهند. نگرش اعضای هیات علمی در خصوص تهیه طرح درس در بین زنان و مردان تفاوت معنی داری را نشان نمی دهد . درضمن رابطه ای بین سن و سابقه تدریس با نگرش نهایی اعضای هیات علمی مشاهده نشد. اکثریت 1/85% (126نفر) از اساتید معتقدند که موضوع تدریسشان نیاز به طرح درس دارد وتدوین طرح درس را کمکی به اجرای فرآیند آموزش می دانند 9 /70 % (105نفر) از آنها معتقدند که تدوین طرح درس ، آنها را در اجرای آموزش محدود نمی کند و همکارانشان نیز تا حدودی 5/51% (67 نفر) نوشتن طرح درسها را ضروری می دانند و حاضر به همکاری و همفکری هستند 9/ 38 % (56 نفر) ازاساتید می گویند تدوین طرح درس تا حدودی منطبق با سیستم آموزشی کشورمان می باشد و 49% (73نفر) از اساتید نیز تعداد زیاد دانشجویان را مانعی در جهت اجرای طرح درس می دانند. همچنین اکثریت آنها می گویند که باید آموزش ust learn” را می دانند52%(78 نفر) ، ولی آموزشهای داده شده در زمینه طرح درس را کافی نمی دا نند. 67%(99 نفر). نتیجه: یافته های این پژوهش موید این نکته است که گرچه نگرش اساتید در ارتباط با تدوین طرح درس مثبت می باشد اما در عمل نسبت به این امر مهم آموزشی پرداخته نشده است . مشارکت فعال اساتید در تدوین و اجرای طرح درسها نیاز به آموزش و برنامه ریزی مدون می باشد که راهکارهای مدیریتی ویژه ای را می طلبد این.نکته که اکثریت اعضای هیات علمی دانشگاه حاضر به همکاری و همفکری در تدوین طرح درسها نیستند جای بحث فراوان دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بذرافکن، لیلا، و نیک سرشت، علیرضا. (1381). بررسی دیدگاه اساتید دانشگاه علوم پزشکی پیرامون تدوین طرح درس در شرایط موجود. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 2(1 (پیاپی 7) (ویژه نامه پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/436657/fa

    Vancouver: کپی

    بذرافکن لیلا، نیک سرشت علیرضا. بررسی دیدگاه اساتید دانشگاه علوم پزشکی پیرامون تدوین طرح درس در شرایط موجود. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1381؛2(1 (پیاپی 7) (ویژه نامه پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/436657/fa

    IEEE: کپی

    لیلا بذرافکن، و علیرضا نیک سرشت، “بررسی دیدگاه اساتید دانشگاه علوم پزشکی پیرامون تدوین طرح درس در شرایط موجود،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 2، no. 1 (پیاپی 7) (ویژه نامه پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/436657/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button