مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,396
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

579
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نظرات اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد ارزشیابی استاد در سال تحصیلی 82 - 1381

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 66

چکیده

 مقدمه: ارزشیابی آموزشی بعنوان فرایندی مستمر و منظم برای توصیف کردن, هیات و اطمینان یافتن از کیفیت فعالیتهای آموزشی امری ضروری است. هدف این مطالعه تعیین نظرات اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد ارزشیابی استاد است.روش کار: در این مطالعه توصیفی – مقطعی روش نمونه گیری بطور سرشماری بود و جامعه آماری این مطالعه را کلیه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان (که دروس تئوری داشتند) تشکیل دادند. که تعداد 113 پرسشنامه جمع آوری گردید. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه پژوهشگر ساخته با استفاده از منابع معتبر علمی استفاده گردید. داده ها پس از جمع آوری با استفاده از نرم افزار spss و بهره جستن از آزمون های ناپارامتری کروسکال – والیس و من ویتنی یو مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: نتایج این بررسی نشان داد که در حیطه نحوه اجرای ارزشیابی اکثریت اساتید (%95.6) آگاهی از نتایج ارزشیابی در اصلاح شیوه تدریس آنان تاثیر زیادی داشته و در حیطه مناسبت سوالات تلاش در تفهیم و انتقال مطالب درسی (%95.6) مناسب ترین سوال برای ارزشیابی استاد توسط دانشجو انتخاب کردند. انجام آزمونهای مختلف در طول ترم کمترین نمره را به خود اختصاص داد و در حیطه شیوه ارزشیابی استاد ارزشیابی چند گانه بالاترین رتبه (%86.7) را بدست آورد.نتیجه گیری: یافته ها حاکی از این است که اکثریت استاتید با اصل ارزشیابی موافق بودند و با در نظر گرفتن اینکه ارزشیابی استاد تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد, بهتر است از روشهای چند جانبه ارزشیابی و با تعیین سوالات مناسب, نحوه اجرای مناسب و باز خورد محرمانه نتایج استفاده گردد. به منظور تشویق اساتید و اعتبار بخشی بیشتر به نتایج بهتر است در ارتقا سالیانه و انتخاب استاد نمونه از نتایج ارزشیابی استفاده گردد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

فتاحی، زهرا، ادهمی، اشرف، نخعی، نوذر، اسلامی نژاد، طاهره، و نوحی، عصمت. (1384). نظرات اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد ارزشیابی استاد در سال تحصیلی 82 - 1381. مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)، 9(1)، 59-66. SID. https://sid.ir/paper/60267/fa

Vancouver: کپی

فتاحی زهرا، ادهمی اشرف، نخعی نوذر، اسلامی نژاد طاهره، نوحی عصمت. نظرات اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد ارزشیابی استاد در سال تحصیلی 82 - 1381. مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)[Internet]. 1384؛9(1):59-66. Available from: https://sid.ir/paper/60267/fa

IEEE: کپی

زهرا فتاحی، اشرف ادهمی، نوذر نخعی، طاهره اسلامی نژاد، و عصمت نوحی، “نظرات اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد ارزشیابی استاد در سال تحصیلی 82 - 1381،” مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)، vol. 9، no. 1، pp. 59–66، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/60267/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button