Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,732
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

606
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

7

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر روش اجتماع پژوهشی بر پرورش مهارت های استدلال در دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 122

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی تاثیر روش اجتماع پژوهشی در برنامه آموزش فلسفه به کودکان بر پرورش مهارت های استدلال در دانش آموزان دختر پایه سوم یکی از مدارس راهنمایی اهواز بود. نمونه این پژوهش شامل 60 دانش آموز دختر بود که به روش نمونه گیری تصادفی از میان دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها «آزمون مهارت های استدلال نیوجرسی» (NJTRS) است که توسط مرعشی و نمازکار ترجمه و مورد پایایی سنجی و اعتباریابی قرار گرفت. ضمنا برای بررسی فرضیه پژوهش از طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد. فرضیه آزمایی و تحلیل داده ها نشان دادند که اجرای روش اجتماع پژوهشی در کلاس درس بر پرورش مهارت های استدلال دانش آموزان دختر موثر واقع می شود. یافته های پژوهش حاضر موید نتایج پژوهش های انجام گرفته شده در داخل و خارج کشور است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مرعشی، سیدمنصور، حقیقی، جمال، بنابی مبارکی، زهرا، و بشلیده، کیومرث. (1386). بررسی تاثیر روش اجتماع پژوهشی بر پرورش مهارت های استدلال در دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی. مطالعات برنامه درسی، 2(7)، 95-122. SID. https://sid.ir/paper/442774/fa

Vancouver: کپی

مرعشی سیدمنصور، حقیقی جمال، بنابی مبارکی زهرا، بشلیده کیومرث. بررسی تاثیر روش اجتماع پژوهشی بر پرورش مهارت های استدلال در دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1386؛2(7):95-122. Available from: https://sid.ir/paper/442774/fa

IEEE: کپی

سیدمنصور مرعشی، جمال حقیقی، زهرا بنابی مبارکی، و کیومرث بشلیده، “بررسی تاثیر روش اجتماع پژوهشی بر پرورش مهارت های استدلال در دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی،” مطالعات برنامه درسی، vol. 2، no. 7، pp. 95–122، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/442774/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا