مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,043
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

236
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

علل تکرار درس، مشروطی و تاخیر در فراغت از تحصیل در دانش آموختگان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان (82-1365)

صفحات

 صفحه شروع 153 | صفحه پایان 160

چکیده

 زمینه و هدف: عدم کسب حداقل نمره قبولی در دروس و ترم های تحصیلی, و افزایش طول مدت تحصیل از دغدغه های مهم در نظام های آموزشی است. با توجه به لزوم آسیب شناسی دقیق افت تحصیلی, مطالعه ای با هدف تعیین وضعیت و عوامل خطر بروز تکرار درس, مشروطی و تاخیر در فراغت از تحصیل در کلیه دانش آموختگان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان انجام گرفت.روش کار: در این مطالعه مقطعی, کلیه دانش آموختگان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان (586 نفر) بین سال 82 65 بصورت سرشماری انتخاب و اطلاعات دموگرافیگ, وضعیت تکرار درس, مشروطی, طول مدت تحصیل, وقوع تکرار درس, و تاخیر در فارغ التحصیلی ایشان ثبت شد. برای تجزیه و تحلیل عوامل خطر احتمالی از مجذور کای, تست دقیق فیشرو رگرسیون لجستیک استفاده شد.یافته ها: حدود 1/5% (30نفر) از دانشجویان سابقه مشروط شدن داشتند. بیشترین فراوانی مشروطی مربوط به اولین و دومین ترم تحصیلی بود. مشکل تکرار درس و تاخیر در فارغ التحصیلی به ترتیب در72/16% (98نفر) و 3/32% (189 نفر) وجود داشت. بیشترین فراوانی تکرار درس مربوط به دروس زبان تخصصی و بیوشیمی بود.میهمانی در سایر دانشگاه ها, سهمیه های خاص, بومی نبودن, تاهل و پایین بودن معدل دیپلم از مهم ترین عوامل خطر افت تحصیلی, معرفی شدند.نتیجه گیری: با توجه به نقش ویژگی های فردی, پیشینه تحصیلی و معیارهای پذیرش در بروز افت تحصیلی, تغییر در شیوه های گزینش دانشجو و شناسایی و حمایت دانشجویان در معرض خطر ضروری است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

فخاریان، اسماعیل، تقربی، زهرا، میرحسینی، فخرالسادات، رسولی نژاد، سیدعلی اصغر، اکبری، حسین، و عاملی، حسین. (1389). علل تکرار درس, مشروطی و تاخیر در فراغت از تحصیل در دانش آموختگان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان (82-1365). گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 7(2)، 153-160. SID. https://sid.ir/paper/447875/fa

Vancouver: کپی

فخاریان اسماعیل، تقربی زهرا، میرحسینی فخرالسادات، رسولی نژاد سیدعلی اصغر، اکبری حسین، عاملی حسین. علل تکرار درس, مشروطی و تاخیر در فراغت از تحصیل در دانش آموختگان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان (82-1365). گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1389؛7(2):153-160. Available from: https://sid.ir/paper/447875/fa

IEEE: کپی

اسماعیل فخاریان، زهرا تقربی، فخرالسادات میرحسینی، سیدعلی اصغر رسولی نژاد، حسین اکبری، و حسین عاملی، “علل تکرار درس, مشروطی و تاخیر در فراغت از تحصیل در دانش آموختگان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان (82-1365)،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 7، no. 2، pp. 153–160، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/447875/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button