مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

766
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نظرات دانشجویان پرستاری ترم 5 به بالا در مورد عوامل موثر بر پیشرفت آموزش بالینی در دانشکده های پرستاری و مامایی وابسته به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 64 | صفحه پایان 65

چکیده

 مقدمه و هدف: آموزش بالینی جزء حیاتی برنامه درسی است و نگرانی در زمینه چگونگی ارایه آموزش بالینی با کیفیت بالا و کم هزینه یکی از مهمترین دغدغه های فکری دست اندرکاران این رشته در تمام دنیا بوده است. شناسایی عواملی که بر شرایط اجتماعی محیط یادگیری بیمارستان موثر است می تواند بر آینده یادگیری دانشجو در طی دوره کارآموزی را تحت تاثیر قرار دهد.روش اجرا: این مطالعه یک توصیفی است به منظور بررسی نظرات دانشجویان پرستاری در مورد عوامل موثر بر پیشرفت آموزش بالینی انجام گرفته است. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه ای حاوی 66 سوال بسته در چهاربخش مشخصات فردی عوامل فردی برنامه ریزی و محیط بالینی تنظیم و در بین 295 واحدهای مورد پژوهش که با روش تصادفی لایه ای انتخاب شده بودن توزیع گردید.نتایج: نتایج این تحقیق نشان داد عوامل فردی اتخاذ شیوه رهبری مشارکتی و پس از آن علاقمندی مربی به کار بالینی و مربی با سابقه بالینی, اطلاع مربی از مقررات بخش (65.2 درصد) و مشخص نمودن استاندارد مراقبت هر بخش برای دانشجویان و ارزشیابی مربی توسط دانشجو و ارزشیابی گام به گام دانشجو و بازخورد به او کاملا در پیشرفت آموزش بالینی موثر است همچنین اکثریت دانشجویان با ارزشیابی خود و مربی توسط سرپرستار بی اثر می دانند. از بین عوامل محیطی اکثریت دانشجویان وجود محل استراحت برای خود, وجود ارتباط دوستانه بین مربی و دانشجو وجود تجهیزات کافی, 71 درصد واحدهای مورد پژوهش عوامل مربوط به محیط بالینی در درجه اول اهمیت قرار دارد و بعد از آن عوامل مربوط به برنامه درسی با 57 درصد در رتبه دوم و عوامل مربوط به مربی با 33 درصد انتخاب در رتبه آخر قرار گرفته است. همچنین نتایج این پژوهش نشان داد بیشترین مشکلات دانشجویان در محیط بالینی به ترتیب, بی احترامی به دانشجو, عدم وجود مکان مناسب برای مطالعه و کنفرانس, عدم امکان کاربرد تئوری در عمل, مدل حمایت مربی از دانشجو می باشد.بحث: با در نظر گرفتن کلیه نتایج فوق, پژوهشگر پیشنهاد می نماید که با توجه به اهمیت آموزش پرستاری, لازم است که مسوولین و برنامه ریزان نظام آموزشی پرستاری از بالینی و مراقبتهای پرستاری نموده و در صورت لزوم با ایجاد تغییرات اساسی در نظام آموزش پرستاری, زمینه لازم را برای تربیت پرستاران متخصص و آگاه و متعهد در کشور بوجود آورند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بریم نژاد، لیلی، آذرکردار، علی، حاج امیری، پریوش، و رسولی، فاطمه. (1382). بررسی نظرات دانشجویان پرستاری ترم 5 به بالا در مورد عوامل موثر بر پیشرفت آموزش بالینی در دانشکده های پرستاری و مامایی وابسته به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی شهر تهران. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 3((ویژه نامه 10))، 64-65. SID. https://sid.ir/paper/474106/fa

    Vancouver: کپی

    بریم نژاد لیلی، آذرکردار علی، حاج امیری پریوش، رسولی فاطمه. بررسی نظرات دانشجویان پرستاری ترم 5 به بالا در مورد عوامل موثر بر پیشرفت آموزش بالینی در دانشکده های پرستاری و مامایی وابسته به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی شهر تهران. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1382؛3((ویژه نامه 10)):64-65. Available from: https://sid.ir/paper/474106/fa

    IEEE: کپی

    لیلی بریم نژاد، علی آذرکردار، پریوش حاج امیری، و فاطمه رسولی، “بررسی نظرات دانشجویان پرستاری ترم 5 به بالا در مورد عوامل موثر بر پیشرفت آموزش بالینی در دانشکده های پرستاری و مامایی وابسته به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی شهر تهران،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 3، no. (ویژه نامه 10)، pp. 64–65، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/474106/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button