مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

693
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

334
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش میزان گرایش به بازاریابی داخلی در صنایع خدماتی (مطالعه موردی: صنعت بانکداری ایران)

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 106

چکیده

 شرکت ها و موسسه های خدماتی همواره در تلاش هستند تا کیفیت خدمات ارایه شده خود به مشتریان را بهبود بخشند و از این طریق به مزیت رقابتی پایدار دست یابند. برای تحقق این امر, اندیشمندان بازاریابی و منابع انسانی به اتفاق به کارگیری اصول و ابزارهای بازاریابی داخلی را کارساز می دانند. با وجود آنکه تقریبا سه دهه از معرفی این مفهوم می گذرد, کماکان نحوه سنجش و به کارگیری آن در عمل با مشکلات ساختاری و مفهومی متعددی دست به گریبان است. در این پژوهش به بررسی نقش و میزان تاثیر جمع آوری انواع اطلاعات بازار داخلی در صنعت بانکداری, تسهیم آن اطلاعات در بین کارکنان و واکنش مدیریت سازمان در قبال این اطلاعات پرداخته می شود. نتایج تحلیل اطلاعات حاصل از توزیع پرسشنامه در میان کارکنان بانک ها نشان می دهد اطلاعات ایجاد شده در مورد بازار داخلی -که شامل تهیه اطلاعات بازار داخلی به صورت غیر رسمی, تهیه اطلاعات بازار داخلی به صورت رسمی و چهره به چهره, تهیه اطلاعات بازار داخلی به صورت رسمی و مکتوب می باشد- و تسهیم این اطلاعات در بین کارکنان و از همه مهمتر, واکنش مدیریت بانک در قبال این اطلاعات, بر میزان گرایش به بازاریابی داخلی در سازمان اثر مستقیم و معنی داری دارند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    راموز، نجمه، مشبکی، اصغر، احمدی، پرویز، و خدادادحسینی، سیدحمید. (1391). سنجش میزان گرایش به بازاریابی داخلی در صنایع خدماتی (مطالعه موردی: صنعت بانکداری ایران). مدیریت بازرگانی، 4(4)، 93-106. SID. https://sid.ir/paper/488056/fa

    Vancouver: کپی

    راموز نجمه، مشبکی اصغر، احمدی پرویز، خدادادحسینی سیدحمید. سنجش میزان گرایش به بازاریابی داخلی در صنایع خدماتی (مطالعه موردی: صنعت بانکداری ایران). مدیریت بازرگانی[Internet]. 1391؛4(4):93-106. Available from: https://sid.ir/paper/488056/fa

    IEEE: کپی

    نجمه راموز، اصغر مشبکی، پرویز احمدی، و سیدحمید خدادادحسینی، “سنجش میزان گرایش به بازاریابی داخلی در صنایع خدماتی (مطالعه موردی: صنعت بانکداری ایران)،” مدیریت بازرگانی، vol. 4، no. 4، pp. 93–106، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/488056/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button