مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,323
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

358
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش کارائی ارزش ویژه برند با استفاده مدل ترکیبی SEM-DEA (مطالعه موردی برند خودرو در شهر اصفهان)

صفحات

 صفحه شروع 137 | صفحه پایان 154

چکیده

 هدف از این پژوهش بررسی روابط بین متغیرهای ارزش ویژه برند و سنجش کارایی برندهای متفاوت از خودروها است. این پژوهش با توجه به هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی- پیمایشی و برپایه مدل معادلات ساختاری(SEM)  و تحلیل پوششی داده ها است. جامعه آماری این پژوهش متشکل از مصرف کنندگان 23 برند خوردو در شهر اصفهان بود. تجزیه و تحلیل داده های پژوهش با استفاده از نرم افزار SPSS18,AMOS18 و DEA Solver انجام شد. یافته های پژوهش نشان داد که آگاهی از برند, کیفیت ادراک شده و تداعی برند بر وفاداری به برند تاثیرگذار بوده و وفاداری به برند نیز به نوبه خود بر ارزش ویژه برند تاثیرگذار است. از سوی دیگر, کارایی ارزش ویژه برند با استفاده از تحلیل پوششی داده ها سنجیده شد. نتایج بدست آمده از نرم افزار DEA Solver حاکی از آن است که در فاز اول و دوم برند مزدا 3 از لحاظ برخورداری از ارزش ویژه برند نسبت به سایر برندها کاراتر است .

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خزایی پول، جواد، قندهاری، مهسا، بهارستان، امید، بالویی جام خانه، هادی، و کیالاشکی، جعفر. (1391). سنجش کارائی ارزش ویژه برند با استفاده مدل ترکیبی SEM-DEA (مطالعه موردی برند خودرو در شهر اصفهان). مدیریت بازرگانی، 4(3)، 137-154. SID. https://sid.ir/paper/490236/fa

    Vancouver: کپی

    خزایی پول جواد، قندهاری مهسا، بهارستان امید، بالویی جام خانه هادی، کیالاشکی جعفر. سنجش کارائی ارزش ویژه برند با استفاده مدل ترکیبی SEM-DEA (مطالعه موردی برند خودرو در شهر اصفهان). مدیریت بازرگانی[Internet]. 1391؛4(3):137-154. Available from: https://sid.ir/paper/490236/fa

    IEEE: کپی

    جواد خزایی پول، مهسا قندهاری، امید بهارستان، هادی بالویی جام خانه، و جعفر کیالاشکی، “سنجش کارائی ارزش ویژه برند با استفاده مدل ترکیبی SEM-DEA (مطالعه موردی برند خودرو در شهر اصفهان)،” مدیریت بازرگانی، vol. 4، no. 3، pp. 137–154، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/490236/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button