مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,009
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

332
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط بین کیفیت خدمات و رفتار مشتریان مراکز آمادگی جسمانی و ارائه الگوی مناسب

صفحات

 صفحه شروع 159 | صفحه پایان 167

چکیده

 مقدمه و هدف: امروزه حمایت از مشتری به عنوان هدف اصلی هر سازمان برای جلب رضایت مشتری مطرح است. بنابراین هدف از تحقیق حاضر, تعیین ارتباط بین کیفیت خدمات و رفتار مشتریان مراکز آمادگی جسمانی و ارائه الگوی مناسب است.روش شناسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی- پیمایشی است که به شکل میدانی انجام شد. جامعه آماری آن شامل تمامی مشتریان مراکز آمادگی جسمانی شهر رشت است که 400 نفر از آنان به روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی برای شرکت در تحقیق انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پنج پرسشنامه شامل: متغیرهای جمعیت شناختی, کیفیت خدمات ورزشی, رضایتمندی کلی مشتری, وفاداری مشتری و قصد خرید مجدد است که روایی آن مورد تایید متخصصان مدیریت ورزشی قرار گرفت و پایایی آن معادل a=0.96 محاسبه شد. به منظور طراحی الگوی تحقیق از معادلات ساختاری استفاده گردید.یافته ها: خروجی های مدل نهایی تحقیق نشان دهنده آن است که تمامی گویه های مربوط به متغیرهای تحقیق در سطح معنی داری 0.001 معنی دار است (p=0.000, sig=0.001). یافته ها نشان می دهد که کیفیت خدمات مراکز آمادگی جسمانی بر میزان رضایتمندی کلی (وزن رگرسیونی 0.82) و وفاداری مشتریان (وزن رگرسیونی 0.11) موثر است. رضایتمندی کلی بر وفاداری (وزن رگرسیونی 0.82) و قصد خرید مجدد مشتریان (وزن رگرسیونی 0.32) موثر است. همچنین متغیر وفاداری (وزن رگرسیونی 0.70) بر قصد خرید مجدد موثر است. با توجه به مدل تحقیق, رضایتمندی کلی (وزن رگرسیونی 0.82) در تاثیر کیفیت خدمات بر وفاداری, و وفاداری (وزن رگرسیونی 0.70) در تاثیر رضایتمندی کلی بر قصد خرید مجدد مشتریان نقش واسطه ای قوی دارند.بحث و نتیجه گیری: مراکز آمادگی جسمانی می توانند با تجزیه و تحلیل دقیق ارتباط بین متغیرهای تحقیق حاضر و با بکارگیری راهکارهای بازاریابی مناسب در زمینه کیفیت خدمات ورزشی و با شناخت رفتار مشتریان و برآورده ساختن انتظارات آنان سبب ایجاد رضایت و وفاداری بیشتر آنان شده که به تبع آن عکس العمل مشتریان بازگشت مجدد به همان باشگاه خواهد بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گوهررستمی، حمیدرضا، مهرعلی تبار، حکیمه، و بنار، نوشین. (1394). ارتباط بین کیفیت خدمات و رفتار مشتریان مراکز آمادگی جسمانی و ارائه الگوی مناسب. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی (علوم حرکتی و ورزش)، 11(22)، 159-167. SID. https://sid.ir/paper/492997/fa

    Vancouver: کپی

    گوهررستمی حمیدرضا، مهرعلی تبار حکیمه، بنار نوشین. ارتباط بین کیفیت خدمات و رفتار مشتریان مراکز آمادگی جسمانی و ارائه الگوی مناسب. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی (علوم حرکتی و ورزش)[Internet]. 1394؛11(22):159-167. Available from: https://sid.ir/paper/492997/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا گوهررستمی، حکیمه مهرعلی تبار، و نوشین بنار، “ارتباط بین کیفیت خدمات و رفتار مشتریان مراکز آمادگی جسمانی و ارائه الگوی مناسب،” پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی (علوم حرکتی و ورزش)، vol. 11، no. 22، pp. 159–167، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/492997/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button