مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,814
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی تمرین های ادراکی- دیداری بر بهبود توجه کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی (مطالعه تک موردی)

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف: در این پژوهش به منظور دستیابی به بهبود توجه دانش آموزان دارای اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی, تمرین های دیداری- ادراکی به کار گرفته شد.روش بررسی: روش مطالعه تک موردی بوده و جامعه آماری شامل دانش آموزان دارای اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی است که به مرکز نوید عصر تهران مراجعه کرده و با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس, 2 پسر با سن نه و یازده سال انتخاب شدند. در این انتخاب میانگین ضریب هوشی 100 بوده و شناسایی اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی با توجه به حصول نتایج ضعیف, در آزمون آندره ری بود. در این بررسی با انجام تمرینات دیداری-ادراکی, در پایان جلسه ششم و دوازدهم مجددا از آن ها آزمون توجه انتخابی و تمرکز و تلاشمندی (d2) به عمل آمد و برای بررسی نتایج پژوهش, خط پایه (d2) ترسیم شد.یافته ها: در این پژوهش با استفاده از تمرینات دیداری-ادراکی نمره کارآیی کل کودکان, بهبودی نسبی یافته و خطای این کودکان کاهش داشت. همچنین دقت آن ها افزایش متوسطی پیدا کرد و نیز تمرکز و توجه این کودکان بهبود قابل ملاحظه ای نشان داد. نتایج نشان داد تمرینات ذکر شده در قالب بازی می تواند موجب بهبود قابلیت های ادراکی و بهتر شدن دید چشمی در آزمودنی شود.نتیجه گیری: مقایسه میانگین ها, نمودارها و درصد بهبود اثر نشان داد که به کارگیری تمرین های ادراکی-دیداری در بهبود نمره کارآیی کل, تمرکز, دقت و همچنین توجه دانش آموزان دارای اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی, موثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غفاریان شایستگی، مینا، و علی زاده، حمید. (1393). اثربخشی تمرین های ادراکی- دیداری بر بهبود توجه کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی (مطالعه تک موردی). مطالعات ناتوانی، 4(9)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/518457/fa

    Vancouver: کپی

    غفاریان شایستگی مینا، علی زاده حمید. اثربخشی تمرین های ادراکی- دیداری بر بهبود توجه کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی (مطالعه تک موردی). مطالعات ناتوانی[Internet]. 1393؛4(9):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/518457/fa

    IEEE: کپی

    مینا غفاریان شایستگی، و حمید علی زاده، “اثربخشی تمرین های ادراکی- دیداری بر بهبود توجه کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی (مطالعه تک موردی)،” مطالعات ناتوانی، vol. 4، no. 9، pp. 0–0، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/518457/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button