مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

965
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط بین دشواری موضوع انشاء و نوع کلام: بررسی همه جانبه ابعاد کیفیت نگارش زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان دوم

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 116

چکیده

 نقش تعیین کننده موضوع انشاء که می تواند منتج به نوع خاصی از کلام گشته و در نتیجه بر کیفیت نگارش افراد در زبان مادری تاثیر گذارد از مدتها قبل بر محققین آشکار شده بود. با این وجود در مورد زبان های دوم و بیگانه چنین موضوعی هیچگاه مورد بررسی قرار نگرفته و حال آنکه افراد مورد مطالعه در زبان مادری نوعاً کودکان خردسال بوده اند و به نظر می رسید که باید نتایج متفاوتی را در مورد فراگیران بزرگسال زبانهای خارجی که نوعاً تجربه بیشتری در انواع آکادمیک نگارش دارند انتظار داشت. در همین راستا تحقیق حاضر با هدف بررسی تفاوتهای احتمالی موجود بین متون نگاشته شده در انواع توصیفی, حکایتی, تشریحی و استدلالی از سه بعد کیفیت نگارش (از طریق نوشتن انشا), دشواری ادراک اینگونه متون (از طریق انجام آزمون کلوز) و بالاخره از بعد میزان علاقه فراگیران به هریک از این انواع (توسط پرنمودن پرسشنامه) مورد بررسی قرار گرفت. نتایج حاصله نشان می دهد که تفاوت آماری معنی داری بین انواع مختلف نگارشی وجود داشته و به عبارت دیگر موضوعات توصیفی و حکایتی از انواع آسان محسوب شده و نگارش متون استدلالی از همه مشکل تر می باشد. یافته های این پژوهش در زمینه تدریس مهارت نگارش و بویژه در ارزشیابی این معارت حائز اهمیت فراوان می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نعمتی، مجید. (1382). ارتباط بین دشواری موضوع انشاء و نوع کلام: بررسی همه جانبه ابعاد کیفیت نگارش زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان دوم. مجله زبانشناسی کاربردی، 6(2)، 87-116. SID. https://sid.ir/paper/55217/fa

    Vancouver: کپی

    نعمتی مجید. ارتباط بین دشواری موضوع انشاء و نوع کلام: بررسی همه جانبه ابعاد کیفیت نگارش زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان دوم. مجله زبانشناسی کاربردی[Internet]. 1382؛6(2):87-116. Available from: https://sid.ir/paper/55217/fa

    IEEE: کپی

    مجید نعمتی، “ارتباط بین دشواری موضوع انشاء و نوع کلام: بررسی همه جانبه ابعاد کیفیت نگارش زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان دوم،” مجله زبانشناسی کاربردی، vol. 6، no. 2، pp. 87–116، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55217/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button