مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

846
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

527
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رضایت مندی کارورزان پزشکی و اساتید از اجرای آزمون داپس در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد سال 1391

صفحات

 صفحه شروع 165 | صفحه پایان 173

چکیده

 مقدمه: ارزیابی بخش اساسی و لاینفک پزشکی است. یک روش مطلوب ارزیابی دانشجو, علاوه بر معتبر و روا بودن باید دارای تاثیر مثبت بر یادگیری دانشجو, قابل اجرا و مورد قبول اساتید و دانشجویان نیز باشد, لذا این پژ‍وهش با هدف بررسی رضایت مندی دانشجویان و اساتید از آزمون داپس در ارزیابی دانشجویان انجام گرفت.روش ها: این مطالعه آزمایشی به روش تک گروه پس آزمون بود که در آن 60 کارورز پزشکی در بخش اورژانس بیمارستان های آموزشی 22 بهمن و آریا مشهد, پس از اخذ رضایت آگاهانه و آموزش و توجیه نسبت به اجرای روش ارزیابی داپس در دوره یک ماهه بخش اورژانس, وارد مطالعه شدند. آزمون گران (23 نفر) شامل اساتید گروه و سایر افراد حرفه ای مثل پرستاران بخش بودند. انتخاب هفت مهارت پایه پزشکی و تهیه چک لیست های ارزیابی مهارت ها توسط پانل خبرگان انجام گرفت و دانشجویان دو مهارت را از این میان انتخاب و به روش داپس اجرا نمودند. یک پرسشنامه پژوهشگر ساخته در مقیاس لیکرت (نمره صفر تا 3) جهت بررسی دیدگاه دانشجویان و آزمون گران در حیطه های قابلیت اجرا, اثرات آموزشی و رضایت مندی پس از تایید روایی و پایایی مورد استفاده قرار گرفت. جهت تحلیل داده ها از آزمون تی student یک نمونه ای و دو نمونه ای استفاده شد.نتایج: از دید دانشجویان قابلیت اجرا, تاثیرات آموزشی و رضایت مندی امتیازات به طور معناداری از عدد 50 (متوسط نمره مورد انتظار) بیش تر بود و تاثیر آموزشی و یادگیری در این میان از بالاترین امتیاز (78±14.8) برخوردار بود. رضایت مندی از نظر آزمون گران در زمینه های یاد شده نیز به طور معناداری بیش از عدد 50 بود. رضایت مندی از آزمون دراین میان از بالاترین امتیاز (76.7±11.6) برخوردار بود.نتیجه گیری: با توجه به منطبق بودن ارزیابی به شیوه داپس بر اهداف عملکردی کوریکولوم پزشکی و نظر دانشجویان و آزمون گران که آن را یک روش ارزیابی قابل قبول و با قابلیت اجرایی در مراکز آموزشی درمانی موجود دانستند و از اجرای آن رضایت مندی داشتند, بنابراین اجرای آن در ارزیابی صلاحیت های بالینی دانشجویان پزشکی سال آخر توصیه می گردد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

فرج پور، آرزو، امینی، میترا، پیش بین، الهام، ارشدی، حمیدرضا، سنجرموسوی، ناصر، یوسفی، جمشید، و سرافرازیزدی، محمد. (1393). رضایت مندی کارورزان پزشکی و اساتید از اجرای آزمون داپس در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد سال 1391. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 14(2)، 165-173. SID. https://sid.ir/paper/59091/fa

Vancouver: کپی

فرج پور آرزو، امینی میترا، پیش بین الهام، ارشدی حمیدرضا، سنجرموسوی ناصر، یوسفی جمشید، سرافرازیزدی محمد. رضایت مندی کارورزان پزشکی و اساتید از اجرای آزمون داپس در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد سال 1391. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1393؛14(2):165-173. Available from: https://sid.ir/paper/59091/fa

IEEE: کپی

آرزو فرج پور، میترا امینی، الهام پیش بین، حمیدرضا ارشدی، ناصر سنجرموسوی، جمشید یوسفی، و محمد سرافرازیزدی، “رضایت مندی کارورزان پزشکی و اساتید از اجرای آزمون داپس در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد سال 1391،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 14، no. 2، pp. 165–173، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59091/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا