مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,295
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

181
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

خودارزیابی دانشجویان ترم آخر پرستاری در مورد میزان دستیابی آنها به مهارت های بالینی پرستاری داخلی-جراحی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز سال 1388

صفحات

 صفحه شروع 506 | صفحه پایان 515

چکیده

 مقدمه: مهارت های بالینی کسب شده توسط دانشجویان از مسائل مهم آموزش پرستاری است. این مطالعه با هدف تعیین نظرات دانشجویان ترم آخر پرستاری در مورد میزان دستیابی آنها به مهارت های بالینی پرستاری داخلی-جراحی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال تحصیلی 88-1387 انجام شد.روش ها: در این مطالعه توصیفی - مقطعی 60 دانشجوی ترم آخر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال تحصیلی 88-1387 که به شیوه سرشماری انتخاب شدند, شرکت داشتند. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه ای حاوی 190 گزینه با مقیاس رتبه ای در خصوص مهارت های بالینی پرستاری داخلی - جراحی در حیطه های مراقبت از مددجویان مبتلا به بیماری های شایع داخلی - جراحی, پروسیجرهای مراقبتی, انجام و تفسیر آزمایشات تشخیصی, مراقبت های قبل, حین و بعد از رویه های تشخیصی, گزارش نویسی, دارو درمانی و کار با تجهیزات درمانی و نیز اطلاعات فردی دانشجویان بود. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از روش های آمار توصیفی انجام گرفت.نتایج: از نظر دانشجویان, مهارت های بالینی پرستاری داخلی - جراحی در 18.3 درصد موارد عالی, 63.3 خوب و 18.3 درصد متوسط گزارش شد. میانگین کلی نمرات مهارت های بالینی 79.08±365.51 از کل نمره 570 و در سطح خوب بود. بیشترین مهارت در حیطه های دارودرمانی و پروسیجرهای مراقبتی, و کمترین مهارت در حیطه مراقبت های قبل, حین و بعد از رویه های تشخیصی گزارش شد.نتیجه گیری: اکثر دانشجویان پرستاری مهارت های بالینی پرستاری داخلی - جراحی خود را در سطح خوب و عالی گزارش کردند. در بعضی حیطه ها, مهارت های بالینی متوسط تا ضعیف و در برخی موارد نیز عدم انجام ذکر گردید, لذا لزوم ارزشیابی صحیح عملکرد بالینی دانشجویان قبل از فارغ التحصیلی و بازنگری برنامه های آموزش بالینی با تاکید بر نقاط قوت آن ضروری به نظر می رسد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ثابتی، فهیمه، اکبری نساجی، ندا، و حقیقی زاده، محمدحسین. (1390). خودارزیابی دانشجویان ترم آخر پرستاری در مورد میزان دستیابی آنها به مهارت های بالینی پرستاری داخلی-جراحی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز سال 1388. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11(5 (پیاپی 34))، 506-515. SID. https://sid.ir/paper/59400/fa

    Vancouver: کپی

    ثابتی فهیمه، اکبری نساجی ندا، حقیقی زاده محمدحسین. خودارزیابی دانشجویان ترم آخر پرستاری در مورد میزان دستیابی آنها به مهارت های بالینی پرستاری داخلی-جراحی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز سال 1388. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1390؛11(5 (پیاپی 34)):506-515. Available from: https://sid.ir/paper/59400/fa

    IEEE: کپی

    فهیمه ثابتی، ندا اکبری نساجی، و محمدحسین حقیقی زاده، “خودارزیابی دانشجویان ترم آخر پرستاری در مورد میزان دستیابی آنها به مهارت های بالینی پرستاری داخلی-جراحی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز سال 1388،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 5 (پیاپی 34)، pp. 506–515، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59400/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button