مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

865
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

548
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر عدم انطباق دانش نظری با مراقبت های بالینی از دیدگاه پرستاران شاغل در بیمارستان های کاشان

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 73

چکیده

 مقدمه: فاصله دانش آموخته شده و مراقبت های بالینی پرستاری یکی از مشکلات پرستاری است. پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل موثر بر عدم انطباق دانش نظری با مراقبت های بالینی از دیدگاه پرستاران شاغل در بیمارستان های شهر کاشان انجام شد.روش ها: این مطالعه مقطعی بر روی نمونه تصادفی 384 نفری از پرستاران شاغل در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی کاشان انجام شد. داده ها توسط پرسشنامه جمع آوری و توسط آمار توصیفی, آزمون تی مستقل و ضریب همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شد.نتایج: میانگین نمره مربوط به فاصله دانش نظری و مراقبت های بالینی پرستاری 59.97±16.62 (بر مبنای 100) بود که در محدوده فاصله زیاد قرار داشت. از نظر شرکت کنندگان, فاصله دانش نظری و خدمات بالینی پرستاران با کسب میانگین 66.85±18.25 در حد زیادی بر سلامت بیماران تاثیر می گذارد. بین نمرات مربوط به فاصله دانش آموخته شده با خدمات بالینی و نمرات مربوط به تاثیر این فاصله بر سلامت بیمار همبستگی معنادار مشاهده شد (p=0.001 و r=0.78). در همه بخش ها «زیاد بودن امور نوشتاری» بیشترین ممانعت را در کاربرد آموخته ها ایجاد می کرد. در بخش های ویژه «عدم حمایت سرپرستار», در بخش های داخلی «کمبود پرستار», در بخش های اورژانس «نامناسب بودن محیط بخش» و در بخش های جراحی «به روز نبودن دانش پرستاران» از مهمترین موانع بود.نتیجه گیری: تحقیق حاضر نشان داد که از دیدگاه پرستاران, مراقبت های بالینی پرستاری از دانش آنها فاصله دارد و این ناهماهنگی بر سلامت بیماران اثر سوء دارد. بنابراین ضرورت دارد تا با اتخاذ راه کارهای مناسب تلاش جدی در جهت حذف یا کاهش فاصله بین دانش نظری و عملکرد بالینی پرستاران صورت گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ادیب حاج باقری، محسن، بهارلویی، فاطمه، و میران زاده، صدیقه. (1391). عوامل موثر بر عدم انطباق دانش نظری با مراقبت ‌های بالینی از دیدگاه پرستاران شاغل در بیمارستان‌ های کاشان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 12(2 (پیاپی 40))، 67-73. SID. https://sid.ir/paper/59436/fa

    Vancouver: کپی

    ادیب حاج باقری محسن، بهارلویی فاطمه، میران زاده صدیقه. عوامل موثر بر عدم انطباق دانش نظری با مراقبت ‌های بالینی از دیدگاه پرستاران شاغل در بیمارستان‌ های کاشان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1391؛12(2 (پیاپی 40)):67-73. Available from: https://sid.ir/paper/59436/fa

    IEEE: کپی

    محسن ادیب حاج باقری، فاطمه بهارلویی، و صدیقه میران زاده، “عوامل موثر بر عدم انطباق دانش نظری با مراقبت ‌های بالینی از دیدگاه پرستاران شاغل در بیمارستان‌ های کاشان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 12، no. 2 (پیاپی 40)، pp. 67–73، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59436/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا