مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,272
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

630
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نظر دانشجویان پزشکی مقطع کارآموزی پیرامون نحوه ارزشیابی در بخشهای بالینی در سال 1382

صفحات

 صفحه شروع 185 | صفحه پایان 190

چکیده

 مقدمه: آموزش بالینی بخش عمده ای از دوره آموزشی رشته پزشکی است که غالبا از شکل نظام مند و ساختاری برخوردار نیست. کسب اطلاعات با ارزشی در این زمینه و در جهت برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های بعدی را ممکن می سازد. این پژوهش با هدف بررسی انواع روش های ارزیابی بکاررفته در بخش های بالینی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از دانشجویان دوره کارآموزی انجام شده است.روش کار: در این مطالعه مقطعی, 102 دانشجوی دوره کارآموزی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سال 1382 مورد نظر خواهی قرار گرفته اند. جمع آوری اطلاعات با استفاده از پرسشنامه ای حاوی 10 سوال در مورد اطلاعات مقدماتی, نحوه ارزشیابی تدریجی, نوع آزمون های مورد استفاده, تاثیر نظر افراد در ارزشیابی و مهارت های بالینی مورد ارزشیابی می باشد که در پایان کارآموزی هر بخش و ابتدای بخش بعدی جمع آوری شده است. نتایج با استفاده از نرم افزار Epi-info 2000 در قالب آمار توصیفی ارایه شده است.نتایج: حضور به موقع در کارآموزی و پاسخگویی به سوالات شفاهی به نظر اکثر دانشجویان در اغلب موارد مورد ارزشیابی تدریجی قرار گرفته است (به ترتیب %39.2, %49). به نظر اکثر دانشجویان (81%) آزمون عملی کمتر از 25% نمره ارزشیابی را به خود اختصاص می دهد و همچنین نظر افراد دیگر غیر از استاد در نمره ارزشیابی کاملا بی تاثیر است (70%). به علاوه به نظر اکثریت توانایی استدلال بالینی از جمله مهارت های بالینی موثر در ارزشیابی آنان است در حالی که ارزشیابی آنان در حد بسیار کم نشان دهنده توانایی با بیمار و همراهان, انجام اقدامات اورژانسی و انجام معاینات فیزیکی است.نتیجه گیری: ارزشیابی دقیق تر مهارت های بالینی مورد نیاز دانشجویان پزشکی با استفاده از آزمون های مناسب از عوامل اساسی در افزایش کیفیت و اثر بخشی این دوره آموزشی خواهد بود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شکوه، فروزان، محبوبی، عبدالعلی، صفاایسینی، عبدالحمید، اصغری، نسرین، و زارع، شهرام. (1385). بررسی نظر دانشجویان پزشکی مقطع کارآموزی پیرامون نحوه ارزشیابی در بخشهای بالینی در سال 1382. مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)، 10(2)، 185-190. SID. https://sid.ir/paper/60212/fa

    Vancouver: کپی

    شکوه فروزان، محبوبی عبدالعلی، صفاایسینی عبدالحمید، اصغری نسرین، زارع شهرام. بررسی نظر دانشجویان پزشکی مقطع کارآموزی پیرامون نحوه ارزشیابی در بخشهای بالینی در سال 1382. مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)[Internet]. 1385؛10(2):185-190. Available from: https://sid.ir/paper/60212/fa

    IEEE: کپی

    فروزان شکوه، عبدالعلی محبوبی، عبدالحمید صفاایسینی، نسرین اصغری، و شهرام زارع، “بررسی نظر دانشجویان پزشکی مقطع کارآموزی پیرامون نحوه ارزشیابی در بخشهای بالینی در سال 1382،” مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)، vol. 10، no. 2، pp. 185–190، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/60212/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button