مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,133
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

634
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تطبیقی نحوه اجرای استراتژی دانشجو محوری در برنامه درسی کارشناسی پرستاری کشورهای امریکا، کانادا و استرالیا و ارائه راهکارهای پیشنهادی در برنامه درسی پرستاری ایران

صفحات

 صفحه شروع 38 | صفحه پایان 47

چکیده

 مقدمه: اخیرا استراتژی دانشجو محوری برای ارتقای کیفیت آموزش پرستاری و رفع برنامه درسی سنتی مورد توجه دانشکده های پرستاری قرار گرفته است. هدف از انجام این مطالعه, تعیین نحوه پیاده سازی استراتژی دانشجو محوری در برنامه درسی کارشناسی پرستاری آمریکا, کانادا و استرالیا و ارائه راهکارهای پیشنهادی برای عملیاتی کردن آن در برنامه درسی کارشناسی پرستاری ایران می باشد.روش: این مطالعه تطبیقی به کمک الگوی بردی؛ دارای مراحل توصیف, تفسیر, همجواری و مقایسه می باشد. مجموعا 10 دانشکده برتر از سه کشور آمریکا, استرالیا و کانادا به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. معیار ورود به مطالعه, اجرای استراتژی دانشجو محوری در برنامه درسی کارشناسی پرستاری بود. ابزار جمع آوری داده ها, 5 مرحله اجرای استراتژی دانشجو محوری در مطالعه چنگیز و همکاران (2006) بود. اعتبار اسناد و مدارک جمع آوری شده از طریق نقد درونی و نقد بیرونی بررسی شد. تجزیه و تحلیل داده ها نیز براساس الگوی بردی انجام شد.یافته ها: براساس نحوه پیاده سازی این استراتژی, راههای پیشنهادی پیاده سازی استراتژی دانشجو محوری در برنامه درسی کارشناسی پرستاری ایران شامل آگاه نمودن دانشجو در سه مورد قوانین, تحولات دانشکده و پیشرفت تحصیلی- وجود مراکز تحقیقات دانشجویی- استفاده از روشهای جدید و متعدد یاددهی و ارزشیابی- وجود مراکزی برای انجام مشاوره در زمینه های مختلف- بازنگری برنامه درسی براساس نظرات دانشجویان- انعطاف پذیر بودن برنامه درسی و توجه به پیامدهای آموزشی می باشد.نتیجه گیری: راهکارهای متعددی جهت پیاده سازی استراتژی دانشجو محوری در برنامه درسی کارشناسی پرستاری در دانشکده های برتر پرستاری جهان وجود دارد که توجه به بومی سازی آنها, می تواند سبب ارتقای برنامه درسی کارشناسی پرستاری در ایران گردد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کریمی مونقی، حسین، و خراشادی زاده، فاطمه. (1394). مقایسه تطبیقی نحوه اجرای استراتژی دانشجو محوری در برنامه درسی کارشناسی پرستاری کشورهای امریکا, کانادا و استرالیا و ارائه راهکارهای پیشنهادی در برنامه درسی پرستاری ایران. آموزش پرستاری، 4(2 (پیاپی 12))، 38-47. SID. https://sid.ir/paper/238200/fa

Vancouver: کپی

کریمی مونقی حسین، خراشادی زاده فاطمه. مقایسه تطبیقی نحوه اجرای استراتژی دانشجو محوری در برنامه درسی کارشناسی پرستاری کشورهای امریکا, کانادا و استرالیا و ارائه راهکارهای پیشنهادی در برنامه درسی پرستاری ایران. آموزش پرستاری[Internet]. 1394؛4(2 (پیاپی 12)):38-47. Available from: https://sid.ir/paper/238200/fa

IEEE: کپی

حسین کریمی مونقی، و فاطمه خراشادی زاده، “مقایسه تطبیقی نحوه اجرای استراتژی دانشجو محوری در برنامه درسی کارشناسی پرستاری کشورهای امریکا, کانادا و استرالیا و ارائه راهکارهای پیشنهادی در برنامه درسی پرستاری ایران،” آموزش پرستاری، vol. 4، no. 2 (پیاپی 12)، pp. 38–47، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238200/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button