زمینه و هدف: برای بهره وری حداکثر محیط های آموزشی، توجه به چالش های فراروی مدرس و فراگیر، در محیط آموزشی بسیار کمک کننده می باشد. هدف این مطالعه، شناسایی چالش های برنامه آموزش درمانگاهی کارورزان گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، با استفاده از تجربیات افراد شرکت کننده در این برنامه آموزشی (مدرسین و کارورزان) بوده است.روش کار: مطالعه کیفی حاضر، بخش کوچکی از ارزشیابی برنامه آموزش درمانگاهی کارورزان گروه کودکان، بر اساس مدل CIPP بوده که در آن برای جمع آوری اطلاعات از مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شد. برای انتخاب مصاحبه شوندگان از روش نمونه گیری هدفمند (Purposeful Sampling) که خاص پژوهش های کیفی است، استفاده گردید. 7 نفر از مدرسین و 7 نفر از کارورزان در تابستان و پائیز 1387 در مصاحبه ها شرکت کردند.یافته ها: تجزیه و تحلیل مصاحبه ها بر اساس روش تحلیل تفسیری (Interpretational Analysis)، منجر به استخراج 6 طبقه با 21 زیرگروه شد. طبقات شامل عناوین برنامه ریزی، هیأت علمی، کارورزان، فعالیت های آموزشی، منابع یادگیری و ارزشیابی بودند. در مورد برخی از چالش ها، راهکارهایی توسط شرکت کنندگان ارایه شد.نتیجه گیری: توجه مسئولان به چالش هایی که ذینفعان اصلی این برنامه ابراز می دارند و راهکارهایی که در خلال مصاحبه ها بیان کردند، می تواند در ارایه راه حل مناسب جهت برطرف نمودن مشکلات مطرح شده، کمک شایانی نماید.