Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1882
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1882

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    5247
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5247

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1325
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1325

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1068
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1068

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    3206
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3206

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 25
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    5643
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5643

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 12
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    5-19
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1997
  • دانلود: 

    1167
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر تعیین نقش ویژگی های شخصیتی و تصور از بدن در پیش بینی کیفیت زندگی دانشجویان دارای اختلال بی اشتهایی عصبی بود. پژوهش حاضر یک مطالعه همبستگی از نوع پیش بینی است. آزمودنی های پژوهش شامل 60 دانشجوی مبتلا به بی اشتهایی عصبی بودند که به صورت نمونه گیری تصادفی از میان کلیه دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، پس از تشخیص مقدماتی، انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های اختلالات تغذیه اهواز، کیفیت زندگی، پنج عامل شخصیت نئو و تصویر بدنی استفاده شده است. داده های پژوهش به وسیله ضریب همبستگی و تحلیل رگرسیون چند متغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها بر اساس نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد متغیرهای برون گرایی، دلپذیری، باوجدان بودن، ارزیابی ظاهر، نگرش به ظاهر و رضایت از بدن، با کیفیت زندگی همبستگی مثبت و متغیرهای انعطاف پذیری، روان رنجوری، اشتغال فکری به وزن و ادراک طبقه بندی وزن با کیفیت زندگی همبستگی منفی دارند (0.01>P). نتایج تحلیل رگرسیون چندمتغیری نشان داد که از میان متغیرهای شخصیتی، برون گرایی و روان رنجوری و از میان متغیرهای مربوط به وزن، رضایت از بدن و اشتغال فکری به وزن قوی ترین پیش بینی کننده های کیفیت زندگی در دانشجویان مبتلا به بی اشتهایی عصبی می باشند. بنابراین صفات شخصیتی و تصور از بدن می توانند از مولفه های مهم در پیش بینی و تبیین کیفیت زندگی افراد دارای اختلال بی اشتهایی عصبی محسوب گردند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1997

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1167 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    21-33
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1343
  • دانلود: 

    809
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر مکانیسم های دفاعی کارکنان بخش تولید و تعمیرات (بخش احیاء) و کارکنان بخش اداری شرکت فولاد خوزستان بود. نمونه مورد بررسی 223 نفر از کارکنان شرکت فولاد که به روش نمونه گیری تصادفی ساده و با توجه به جدول مورگان انتخاب شدند. این پژوهش از نوع پس رویدادی بود. ابزار پژوهش پرسشنامه سبک های دفاعی (DSQ-40) بود. داده های بدست آمده با استفاده از تحلیل واریانس یک راهه ANOVA و آزمون تعقیبی شفه و در سطح معنی داری (0.05=a) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، یافته های پژوهش نشان داد که بین بخش تولید، تعمیرات (احیاء مستقیم) و امور اداری از نظر مکانیسم های دفاعی رشد نایافته، رشد یافته و روان آزرده تفاوت معنی داری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1343

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 809 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
نویسندگان: 

حسنوندعموزاده مهدی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    35-56
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    6020
  • دانلود: 

    4363
چکیده: 

هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه میان کمرویی، عزت نفس، خودکارآمدی و جرات ورزی با اضطراب اجتماعی بود. نمونه تحقیق 310 نفر (155 پسر و 155 دختر) دانشجو دانشگاه ایلام بودند که به صورت تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. آزمودنی ها مقیاس های سیاهه فوبیای اجتماعی، کمرویی چک و باس، مقیاس درجه بندی حرمت خود، مقیاس خودکارآمدی و مقیاس جرات ورزی را کامل نمودند. سپس داده های جمع آوری شده با استفاده از آمار توصیفی، ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفتند. یافته های تحقیق نشان دادند که عزت نفس، خودکارآمدی و جرات ورزی با اضطراب اجتماعی رابطه منفی و معنی داری دارد، ولی کمرویی با اضطراب اجتماعی رابطه مثبت و معنی داری دارد. به علاوه کمرویی بهترین پیش بینی کننده اضطراب اجتماعی در پسران دانشجو و عزت نفس بهترین پیش بینی کننده اضطراب اجتماعی در دختران دانشجو بودند. اگر چه بخشی از نتایج به دست آمده با یافته های تحقیقات دیگر هماهنگ می باشد، اما در مورد نتایج باید با احتیاط برخورد شود و پژوهش های بین - فرهنگی و درون - فرهنگی می تواند به تدقیق یافته ها کمک نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6020

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 4363 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 12
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    57-69
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    5378
  • دانلود: 

    5001
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بخشودگی، عشق و صمیمیت با رضایت زناشویی در میان کارمندان دانشگاه آزاد اسلا می شهر اهواز بود. نمونه شامل 186 نفر از کارمندان بود که به روش نمونه گیری طبقه ای در سال 1390 انتخاب شدند. ابزارهای گردآوری داده ها دربرگیرنده پرسشنامه سنجش بخشش در خانواده، مقیاس عشق استرنبرگ، مقیاس صمیمیت و پرسشنامه رضایت زناشویی بود. این تحقیق از نوع همبستگی بود. نتایج تحلیل همبستگی پیرسون نشان داد که بین بخشودگی و رضایت زناشویی رابطه مثبت معنی دار (0.72=r) وجود دارد. همچنین بین صمیمیت و رضایت زناشویی رابطه مثبت معنی دار (0.40=r) و میان عشق و رضایت زناشویی رابطه مثبت معنی دار (0.78=r) بدست آمد. نتایج حاصل از تحلیل همبستگی چندگانه نیز حاکی از وجود رابطه چندگانه میان بخشودگی، عشق و صمیمیت با رضایت زناشویی بوده و بخشودگی بهترین پیش بینی کننده میزان رضایت زناشویی زوجین گزارش شد. سطح معنی داری فرضیه ها در تحقیق حاضر 0.0001>p در نظر گرفته شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5378

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 5001 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    71-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1083
  • دانلود: 

    778
چکیده: 

هدف مطالعه حاضر تعیین ارتباط باورهای فراشناختی با الگوهای شخصیتی ناکارآمد گروه B در دانشجویان می باشد. نمونه این پژوهش شامل 376 آزمودنی است که به روش نمونه گیری تصادفی ساده از میان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل انتخاب گردیدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه فراشناخت و پرسشنامه چند محوری بالینی میلون استفاده شده است. داده های پژوهش با ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیری تجزیه و تحلیل شدند. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که باورهای فراشناختی با الگوهای شخصیتی مرزی (0.30=r)، خود شیفته (0.20=r) و ضد اجتماعی (0.21=r) رابطه مثبت معنی داری دارند (0.05>(P، اما بین باورهای فراشناختی و الگوی شخصیتی نمایشی ارتباط معنی داری بدست نیامد. نتایج تحلیل رگرسیون چند متغیری نشان داد که مولفه های فراشناختی حدود 12 درصد از واریانس الگوی شخصیتی مرزی، 7 درصد از واریانس الگوی شخصیتی خودشیفته و 8 درصد از واریانس الگوی شخصیتی ضد اجتماعی را تبیین می کنند. این نتایج بیان می کند که سطوح بالای باورهای فراشناختی الگوهای شخصیتی ناکارآمد را در دانشجویان افزایش می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1083

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 778 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    85-98
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1935
  • دانلود: 

    1477
چکیده: 

هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین سازگاری معنوی و رضایتمندی از زندگی با سلامت روان در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز بود. نمونه پژوهش، شامل 300 نفر (150 دختر و 150 پسر) بودند که به شیوه تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها، از پرسشنامه سازگاری معنوی، مقیاس رضایت از زندگی پاوت و داینر (SWLS) و پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ) استفاده شد. روش پژوهش از نوع همبستگی بود و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیری انجام شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین سازگاری معنوی با اختلال در سلامت روان و نیز بین رضایتمندی از زندگی با اختلال در سلامت روان رابطه منفی معنی داری وجود دارد. همچنین، نتایج حاصل این پژوهش بیانگر این بود که بین سازگاری معنوی و رضایتمندی از زندگی با اختلال در سلامت روان دانشجویان رابطه چندگانه وجود دارد و از میان متغیرهای پیش بین، متغیر رضایتمندی از زندگی می تواند به طور منفی و معنی داری اختلال در سلامت روان دانشجویان را پیش بینی کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1935

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1477 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    99-111
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3118
  • دانلود: 

    2101
چکیده: 

هدف از انجام پژوهش، بررسی تاثیر آموزش چند حسی فرنالد بر نارسانویسی و املا دانش آموزان پایه دوم دوره ابتدایی بود. 24 دانش آموز به طور تصادفی از میان دانش آموزانی که مبتلا به نارسانویسی و اختلال املا بودند، انتخاب شده بودند. بر این شرکت کنندگان آزمون هوشی کتل، آزمون محقق ساخته املا و چک لیست نارسانویسی اجرا شد. نتایج تحلیل کوواریانس حاکی از آن بود که میانگین نمرات پس آزمون نارسانویسی گروه آزمایش بیشتر از میانگین نمرات پس آزمون نارسانویسی گروه کنترل است. (0.05>p). همچنین میانگین نمرات پس آزمون املا گروه آزمایش بیشتر از میانگین نمرات پس آزمون املا گروه کنترل وجود دارد (0.05>p) در مجموع یافته های پژوهش حاکی از آن است که روش چند حسی فرنالد در بهبود نارسانویسی و املا دانش آموزان دبستان موثر بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3118

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2101 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    113-129
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3290
  • دانلود: 

    1087
چکیده: 

به منظور مقایسه فرسودگی شغلی و سلامت روانی کادر درمانی بیمارستان های روانی و غیر روانی به روش نمونه گیری خوشه ای از بین کادر درمانی بیمارستان های غیر روانی 80 و از بین کادر درمانی بیمارستان های روانی شهر اهواز 82 نفر انتخاب شد. با توجه به توان آماری حاصله از تحلیل مانوا کفایت حجم نمونه مورد تایید بود. سپس تست های افسردگی شغلی و سلامت عمومی بین آنها توزیع شد. نتایج نشان داد که بین دو گروه مذکور از لحاظ فرسودگی شغلی تفاوت معنی داری وجود دارد ولی تفاوت دو گروه از لحاظ سلامت روانی معنی دار نبود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3290

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1087 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 24
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    131-143
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1687
  • دانلود: 

    811
چکیده: 

هدف پژوهش اثربخشی برنامه آموزش مادران در کاهش زورگویی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی بود. نوع پژوهش آزمایشی از نوع پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی شهرستان ابرکوه که در سال تحصیلی 1389-1388 مشغول به تحصیل بودند. به منظور اجرای پژوهش پس از انجام جامعه سنجی و اجرای پرسشنامه روابط با همگنان (که بخشی از آن زورگویی کودکان را اندازه گیری می نماید)، 20 نفر از کودکانی که بر اساس تحلیل نتایج جامعه سنجی و نمرات کسب شده در پرسشنامه روابط با همگنان، به عنوان زورگو طبقه بندی شده بودند به صورت تصادفی در دو گروه 10 نفری آزمایش و کنترل جایگزین شدند. مادران گروه آزمایش به مدت 9 جلسه (در هر هفته یک جلسه) در برنامه آموزشی کاهش زورگویی قرار گرفتند، ولی گروه کنترل هیچگونه آموزشی دریافت نکرد. آزمودنی ها پس از 45 روز، مورد بررسی مجدد قرار گرفتند. داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS16 و با استفاده از شاخص های توصیفی و آزمون تحلیل کواریانس چند متغیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج تفاوت معنی داری (0.001>p) را در مرحله پس آزمون بین گروه آزمایش و کنترل نشان داد. نتایج در مرحله پیگیری نیز تفاوت معنی داری (0.001>p) را بین گروه آزمایش و کنترل نشان داد. با توجه به وجود تفاوت معنی دار بین گروه های آزمایش و کنترل در پس آزمون و در دوره پیگیری می توان گفت که برنامه آموزش والدین، به عنوان یک روش آموزشی موثر برای کاهش زورگویی در کودکان زورگو، قابلیت استفاده دارد. نتایج بر اساس بنیادهای نظری مورد تبیین قرار گرفته اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1687

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 811 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    145-157
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1096
  • دانلود: 

    854
چکیده: 

هدف اصلی پژوهش حاضر مقایسه تاثیر روش آموزش مبتنی بر الگوی پنج مرحله ایی بایبی وسنتی برخلاقیت ویادگیری دانش آموزان سال سوم راهنمایی در درس علوم بوده است. تحقیق حاضر از نوع شبه آزمایشی و طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل و آزمایش است. جامعه مورد مطالعه این پژوهش را کلیه دانش آموزان دختر پایه سوم شهر قزوین که در سال تحصیلی 90-1391 مشغول به تحصیل بوده اند تشکیل می دهد. حجم نمونه در این پژوهش 61 نفر از دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی بودند که نمونه گیری به دلیل محدودیت اجرا به صورت نمونه گیری در دسترس انجام شد. برای انتخاب نمونه، ابتدا یک مدرسه در شهر قزوین انتخاب شد و دو کلاس از دانش آموزان پایه سوم راهنمایی این مدرسه به عنوان نمونه پژوهش مورد استفاده قرار گرفت. ابزار گردآوری داده ها، فرم B آزمون تورنس و آزمون یادگیری محقق ساخته بود. به منظور جمع آوری اطلاعات ابتدا پایایی و روایی آزمون یادگیری محاسبه شد. سپس پیش آزمون یادگیری وخلاقیت بر روی کلیه آزمودنی های نمونه اجرا شد، به منظور تجزیه و تحلیل داده از آزمون آماری کوواریانس و T اختلافی استفاده شد. نتایج پس آزمون خلاقیت و یادگیری نشان داد که روش آموزش بر یادگیری و خلاقیت تاثیر دارد و این تاثیر به نفع گروه آزمایش بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1096

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 854 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button