مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

1392 - 1387

دوره(شماره)

مرکز اطلاعات علمی SID1
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    7
  • بازدید: 

    3574
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3574

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 7 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    6
  • بازدید: 

    3433
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3433

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 6 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    4263
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4263

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    5863
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5863

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    7-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    7
  • بازدید: 

    3669
  • دانلود: 

    1171
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی چگونگی روابط بین انعطاف پذیری کنشی، عاطفه مثبت و منفی با خودکارآمدی و رضایت شغلی و ابعاد این روابط احتمالی در کارکنان شهرداری اهواز بود. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان 222 نفر مشخص شد و آزمودنیها به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند ابزار اندازه گیری عبارت بودند از: پرسشنامه انعطاف پذیری کنشی کانر ودیویتسون، مقیاس عاطفه مثبت و منفی، پرسشنامه خودکارآمدی و پرسشنامه توصیف شغلی. طرح تحقیق همبستگی از نوع کانونی (متعارف) بود. برای تحلیل آماری از ضریب همبستگی کانونی استفاده شد که ضریب همبستگی کانونی به دست آمده 0.70 می باشد. نتایج نشان داد که: خودکارآمدی و رضایت از کار و ترفیعات با انعطاف پذیری کنشی و عواطف مثبت و منفی رابطه معنی داری دارند. از این سه متغیر مستقل تنها انعطاف پذیری کنشی و عاطفه منفی پیش بینی کننده خودکارآمدی و رضایت از کار و ترفیعات می باشند. همچنینن این نتایج نشان داد با وجودی که رضایت از حقوق جزیی، از رضایت شغلی است اما دارای اهمیت یکسانی با سایر متغیرهای مرتبط با رضایت شغلی نمی باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3669

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1171 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 7 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    25-36
تعامل: 
  • استنادات: 

    6
  • بازدید: 

    3552
  • دانلود: 

    1051
چکیده: 

هدف از این پژوهش بررسی رابطه اضطراب اجتماعی، امیدواری و حمایت اجتماعی با احساس ذهنی بهزیستی در دانشجویان تحصیلات تکمیلی واحد علوم و تحقیقات خوزستان بود. نمونه این پژوهش شامل 340 نفر بودند که به صورت تصادفی طبقه ای از بین تمامی دانشجویان زن و مرد واحد علوم و تحقیقات خوزستان انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه های اضطراب اجتماعی، امیدواری میلر و حمایت اجتماعی فیلیپس و رضایت از زندگی (SWLS) استفاده شد. پژوهش حاضر از نوع همبستگی بود و نتایج تحلیل داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیری در سطح معناداری P<0.001 نشان داد که بین اضطراب اجتماعی و احساس ذهنی بهزیستی رابطه منفی معنی داری وجود دارد ولی بین امیدواری و احساس ذهنی بهزیستی و همچنین بین حمایت اجتماعی و احساس ذهنی بهزیستی رابطه مثبت معنی داری وجود دارد. همچنین یافته ها نشان داد که بین اضطراب اجتماعی، امیدواری و حمایت اجتماعی با احساس ذهنی بهزیستی رابطه چندگانه معنی دار وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3552

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1051 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 6 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    37-50
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2701
  • دانلود: 

    1210
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی واقعیت درمانی بر امید به زندگی و اضطراب همسران شهدا شهرستان اهواز بود. نمونه آماری این پژوهش شامل 30 نفر از همسران شهدا بود که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش، پرسش نامه امید به زندگی میلر و اضطراب بک بود. در این پژوهش، آزمودنی ها به طور تصادفی ساده به دو گروه 15 نفره آزمایش و کنترل تقسیم و مورد پیش آزمون و پس از ارایه متغیر مستقل (واقعیت درمانی) بر گروه آزمایش، به مدت 9 جلسه 90 دقیقه ای و یک جلسه در هفته، مورد پس آزمون قرار گرفتند. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها علاوه بر آمار توصیفی از روش های آمار استنباطی مانند تحلیل کوواریانس یک راهه استفاده شد و نتایج با (P<0.0001) نشان داد که واقعیت درمانی باعث افزایش امید به زندگی و کاهش اضطراب همسران شهدا گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2701

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1210 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    51-61
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1646
  • دانلود: 

    588
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر مقایسه کمال گرایی، تعلل و افسردگی دبیران زن و مرد شهر اهواز بود. حجم نمونه شامل 200 نفر از دبیران شهر اهواز بود (100 مرد و 100 زن) که به روش نمونه گیری تصادفی ساده در سال 1388 انتخاب شدند. ابزارهای گردآوری داده ها دربرگیرنده مقیاس کمال گرایی اهواز (APS)، مقیاس تعلل شوارزر و مقیاس افسردگی بک بود. این تحقیق از نوع  علی مقایسه ای بود. نتایج نشان داد که میان دبیران زن و مرد از لحاظ میزان کمال گرایی و افسردگی تفاوت معنی داری وجود دارد اما از نظر میزان تعلل میان دبیران زن و مرد تفاوت معنی داری دیده نشد. سطح معنی داری فرضیه ها در تحقیق حاضر 0.05 در نظر گرفته شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1646

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 588 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    63-77
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1805
  • دانلود: 

    449
چکیده: 

پژوهش حاضر به منظور مقایسه مهارت های تفکر انتقادی و سکب های هویت دانشجویان فنی – مهندسی با دانشجویان علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول انجام شده است جامعه پژوهش شامل 5280 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی رشته های فنی – مهندسی و علوم انسانی هستند که حداقل 5 ترم تحصیلی را پشت سر گذاشته اند. حجم نمونه مورد مطالعه 357 نفر هستند (238 نفر دانشجوی رشته های فنی – مهندسی و 119 نفر دانشجوی علوم انسانی) که به صورت تصادفی طبقه ای انتخاب شده اند. جهت جمع آوری اطلاعات از دو پرسشنامه مهارت های تفکر انتقادی کالیفرنیا فر (ب) و سبک های هویت برزونسکی (ISI-6G) استفاده شد. برای تحلیل آماری داده ها از آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و از آمار استنباطی (آزمون t دو گروه مستقل و تحلیل واریانس چند متغیری (MANOVA) استفاده شد. نتایج تحلیل داده های این پژوهش نشان می دهد که بین تفکر انتقادی رشته های فنی – مهندسی و علوم انسانی تفاوت معنی داری وجود ندارد ولی سبک های هویت در دو گروه دانشجویان فنی – مهندسی و دانشجویان علوم انسانی تفاوت دارند و ترجیحات هویتی دانشجویان فنی – مهندسی بیشتر سبک هنجاری می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1805

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 449 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 12
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    79-93
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    6127
  • دانلود: 

    2295
چکیده: 

پژوهش حاضر به منظور بررسی اثر بخشی آموزش مهارت های اجتماعی از طریق داستان های اجتماعی در کاهش رفتارهای اوتیستیک و افزایش رشد اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم انجام شده است. این مطالعه از نوع شبه تجربی، با طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل است. گروه نمونه این پژوهش با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس، متشکل از 16 کودک مبتلا به اختلال اوتیسم بودند که به صورت تصادفی 8 نفر در گروه آزمایش و 8 نفر در گروه کنترل قرار گرفتند. گروه آزمایش در طول 4 ماه، 56 جلسه تحت آموزش مهارت های اجتماعی با شیوه داستان های اجتماعی قرار گرفت. داده های پس آزمون، بعد از اتمام جلسات، جمع آوری و با استفاده از آزمون تحلیل کواریانس بررسی شد. نتایج پژوهش نشان داد که آموزش مهارت های اجتماعی از طریق داستان های اجتماعی موجب کاهش رفتارهای اوتیستیک و بهبود رشد اجتماعی در آزمودنی ها می شود (P<0.05).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6127

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2295 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    95-114
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    4519
  • دانلود: 

    1546
چکیده: 

هدف اصلی این تحقیق یافتن رابطه هوش هیجانی و استفاده از راهبردهای یادگیری زبان انگلیسی با مهارت زبان انگلیسی در دانشجویان واحد اهواز بود. جامعه آماری این تحقیق تعداد 125 دانشجوی رشته زبان انگلیسی بود. روش تحقیق از نوع همبستگی بود و از رگرسیون چندگانه برای یافتن رابطه هوش هیجانی و استفاده از راهبردهای یادگیری زبان انگلیسی با مهارت زبان انگلیسی استفاده شد. ابزار اندازه گیری جهت این تحقیق آزمون نلسون برای تعیین سطح مهارت زبانی، پرسشنامه هوش هیجانی بار – ان و پرسشنامه سیل برای مشخص نمودن راهبرهای یادگیری زبان بود. نتایج نشان داد که بین هوش هیجانی با مهارت زبانی دانشجویان رابطه منفی وجود دارد و همچنین بین راهبردهای یادگیری زبان مهارت زبانی دانشجویان مثبت وجود دارد. آزمودنی ها با سطح مهارت بالا و سطح مهارت پایین از راهبرد فراشناختی و عاطفی بیش از سایر راهبردها و از راهبرد اجتماعی کمتر از سایر راهبردها استفاده می کردند. همه آزمودنی ها از راهبردهای یادگیری زبانی به ترتیب راهبرد فراشناختی، عاطفی، شناختی، جبرانی، حافظه و اجتماعی به یک شکل استفاده نمودند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4519

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1546 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    115-129
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2717
  • دانلود: 

    1989
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، اثربخشی آموزش مسوولیت پذیری (به شیوه گلاسر) بر عزت نفس دانش آموز پسر مقطع متوسطه شهر باغملک بود.جامعه آماری این پژوهش را، کلیه دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهر باغملک تشکیل می داد و نمونه آن  30 نفر از این دانش آموزان بود که به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شده و در دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش؛ پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت و پرسشنامه اطلاعات فردی (دموگرافیک) بود. طرح پژوهش تجربی واز نوع پیش آزمون ـ پس آزمون با گروه گواه بوده که پس از انتخاب تصادفی گروه های آزمایشی و گواه، ابتدا بر روی هر دو گروه پیش آزمون اجرا گردید، سپس مداخلات آزمایشی به مدت ده جلسه 90 دقیقه ای یک بار در هفته، روی گروه آزمایشی اجرا گردید و پس از اتمام برنامه آموزشی، از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد. در این پژوهش برای تحلیل داده ها روش تحلیل کوواریانس یک راهه (آنکوا) و تحلیل کوواریانس چندمتغیری (مانکوا) به کار بسته شد. نتایج به دست آمده نشان داد که آموزش مسوولیت پذیری به شیوه گلاسرباعث افزایش عزت نفس در گروه آزمایش می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2717

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1989 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button