Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1692
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1692

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    9-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1665
  • دانلود: 

    947
چکیده: 

هدف: هدف از پژوهش حاضر مقایسه رضایت شغلی و کیفیت زندگی کاری کارکنان بهداشت با درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام بود.روش: نمونه مورد بررسی تعداد 300 نفر از بین کارکنان شاغل در دو بخش مذکور به صورت طبقه ای تصادفی انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش عبارت بودند از: پرسشنامه رضایت شغلی ((JDI و پرسشنامه کیفیت زندگی کاری والتون. برای تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل واریانس چند متغیره (مانوا) و آزمونهای تعقیبی، با استفاده از نرم افزار spss استفاده شد.یافته ها: نتایج این تحقیق نشان داد که بین رضایت شغلی کارکنان بخش بهداشت با درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام تفاوت وجود ندارد اما بین کیفیت زندگی کاری آنها تفاوت وجود داشت، بدین صورت که کیفیت زندگی کاری کارکنان بهداشت از درمان بالاتر بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1665

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 947 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    25-39
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2180
  • دانلود: 

    1021
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش خودکارآمدی و حمایت اجتماعی در کیفیت زندگی بیماران مبتلا به دیابت نوع دو انجام شد.روش: نمونه شامل 160 نفر از مراجعان به انجمن دیابت ایران بود. اجرای کار به صورت فردی بوده، پس از نمونه گیری، با افراد منتخب تماس گرفته شده و توضیحات لازم در مورد پژوهش به آنها داده شده و در صورت تمایل آنها به شرکت در تحقیق، پرسشنامه ها به آدرس محل سکونت آنها ارسال شد. ابزارهای پژوهش شامل مقیاس خودکارآمدی، مقیاس حمایت اجتماعی، مقیاس کیفیت زندگی و مقیاس رفتارهای مراقبت از خود بوده است.یافته ها: نتایج حاصل از آزمون همبستگی نشان داد خودکارآمدی و حمایت اجتماعی با کیفیت زندگی رابطه منفی معنادار دارند. نتایج تحلیل رگرسیون گام به گام در پیش بینی کیفیت زندگی حاکی از آن است 14% واریانس متغیر کیفیت زندگی توسط خودکارآمدی و زیر مقیاس فرد مهم دیگر حمایت اجتماعی تبیین می شود.نتیجه گیری: پژوهش حاضر و پژوهشهایی از این دست پشتوانه تجربی لازم را در زمینه برنامه ریزی جهت ارتقاء کیفیت زندگی و سازگاری بیماران و اتخاذ تدابیر درمانی مناسب فراهم می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2180

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1021 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    41-55
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2271
  • دانلود: 

    1561
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر به منظور مقایسه میزان هوش هیجانی، مهارت های اجتماعی، عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تیزهوش و عادی و همچنین بررسی روابط موجود بین این متغیرها صورت گرفت.روش: شصت دانش آموز تیزهوش (سی پسر و سی دختر) و شصت دانش آموز عادی (سی پسر و سی دختر) به صورت تصادفی انتخاب شده و با استفاده از مقیاس خود سنجی هوش هیجانی، پرسشنامه مهارت های اجتماعی همسالان، پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت و همین طور معدل تحصیلی سال گذشته مورد بررسی قرار گرفتند. جهت تحلیل داده ها از روش های آماری تحلیل واریانس چند متغیره، ضریب همبستگی دو متغیره و تحلیل رگرسیون استفاده شد.یافته ها: نتایج پژوهش نشان می دهد دانش آموزان تیزهوش در متغیرهای مهارت های اجتماعی، عزت نفس و پیشرفت تحصیلی نسبت به دانش آموزان عادی برتری دارند اما تفاوتی در میزان هوش هیجانی دو گروه ملاحظه نمی شود. بین دانش آموزان دختر و پسر تفاوتی در هیچ یک از متغیرهای تحقیق مشاهده نشد. یافته دیگر این تحقیق نشان می دهد تنها متغیر مهارت های اجتماعی قادر به پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2271

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1561 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

قمری محمد | الهی فر حسن

نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    57-67
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4130
  • دانلود: 

    2918
چکیده: 

هدف: هدف تحقیق حاضر تعیین اثربخشی شناخت درمانی گروهی بر کاهش اضطراب عمومی و اضطراب دانش آموزان بود.روش: برای انجام تحقیق با استفاده از پرسشنامه اضطراب کتل و مقیاس اضطراب امتحان ساراسون 60 نفر از دانش آموزان که دارای اضطراب بالایی بودند (30 نفر اضطراب امتحان، 30 نفر اضطراب عمومی) انتخاب و در 4 گروه جایگزین شدند (دو گروه آزمایش و دو گروه کنترل). سپس جلسات شناخت درمانی به تعداد 10 جلسه برگزار شد. بعد از اجرای جلسات داده های جمع آوری شده مورد تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج نشان داد که شناخت درمانی گروهی در کاهش اضطراب عمومی و اضطراب امتحان تاثیر دارد. اثربخشی شناخت درمانی در کاهش اضطراب عمومی و اضطراب امتحان تفاوت نداشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4130

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2918 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    69-81
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1716
  • دانلود: 

    1370
چکیده: 

هدف: در پژوهش حاضر اثربخشی گروه درمانی شناختی- رفتاری در بهبود عزت نفس و خوداثرمندی دانشجویان مورد بررسی قرار گرفت.روش: برای انجام این پژوهش از بین دانشجویان مراجعه کننده به کلینیک روانشناسی دانشگاه فردوسی و متقاضی شرکت در جلسات گروه درمانی شناختی- رفتاری 24 نفر از افرادی که نمره عزت نفس آنان در مرحله غربالگری پایین بود، به عنوان نمونه آماری انتخاب شده و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند؛ در هر دو گروه 8 دانشجوی دختر و 4 دانشجوی پسر شرکت کردند. سپس درمان شناختی- رفتاری در طی هشت جلسه (1.5 ساعته) و هفته ای یک جلسه بر روی گروه آزمایش اجرا شد و گروه کنترل مداخله ای دریافت نکرد. ابزارهای اندازه گیری پرسشنامه عزت نفس کوپراسمیت (1967) و فهرست خوداثرمندی شرر و همکاران (1982) بود که بر روی هر دو گروه به عنوان پیش آزمون و پس آزمون اجرا شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش تحلیل کوواریانس یک متغیری (ANCOVA) استفاده شد.یافته ها: نتایج نشان داد که گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل به طور معناداری عزت نفس و خوداثرمندی بیشتری نشان دادند (p<0.05). به نظر می رسد گروه درمانی شناختی- رفتاری می تواند عزت نفس و خوداثرمندی دانشجویان را ارتقاء دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1716

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1370 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    83-103
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    897
  • دانلود: 

    595
چکیده: 

هدف: این پژوهش با هدف بررسی الگوهای ساختاری رابطه ابعاد عدالت سازمانی ادراک شده با رضایت از نتیجه، سرپرست و مدیریت اجرا شد.روش: جامعه آماری پژوهش برخی از صنایع و سازمانهای شهر اصفهان بودند، که از میان آنها 315 نفر به شیوه نمونه گیری دو مرحله ای انتخاب شدند. روش پژوهش همبستگی و ابزارها شامل سه پرسشنامه عدالت سازمانی (گل پرور و همکاران، 1386) و سه پرسشنامه رضایت از نتیجه، رضایت از سرپرست (کال کوئیت، 2001) و رضایت از مدیریت (جانسون و همکاران، 2006) بود. داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و الگوسازی معادله ساختاری (SEM) تحلیل شد.یافته ها: شواهد بدست آمده حاکی ازآن بود که کلیه ابعاد سه گانه عدالت سازمانی با رضایت از نتیجه، رضایت از سرپرست و رضایت از سازمان دارای رابطه مثبت و معنادار (P<0.05) یا (P<0.01) هستند. الگوسازی معادله ساختاری نشان داد که فقط عدالت توزیعی و رویه ای با رضایت از نتیجه، عدالت ارتباطی با رضایت از سرپرست و عدالت توزیعی و ارتباطی با رضایت از مدیریت دارای رابطه مستقیم و معنادار (P<0.01) هستند. شواهد بدست آمده از پژوهش از رویکرد اثرات همخوان حمایت نمود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 897

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 595 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    105-130
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2456
  • دانلود: 

    2666
چکیده: 

هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش مهارت های پس از ازدواج بر افزایش رضایت زناشویی زوجین مراجعه کننده به کلینک های خصوصی مشاوره شهر کرج بود.روش: جامعه آماری در این پژوهش کلیه زوجین مراجعه کننده به کلینک های خصوصی در سال 1389 بود. از این جامعه 40 زوج که نمره آنها در آزمون رضایت زناشویی پایین تر از نقطه برش بود به عنوان نمونه انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش (20 زوج) و کنترل (20 زوج) جایگزین شدند. ابزار مورد استفاده پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ بود. در این پژوهش از روش تحقیق نیمه تجربی با طرح پیش آزمون و پس آزمون گروه گواه استفاده شده است و قبل از اعمال مداخله های تجربی از گروه های آزمایش و گواه پیش آزمون به عمل آمد و پس آزمون نیز در پایان مداخله و آزمون پیگیری به فاصله 1 ماه بعد از اجرای پس آزمون انجام شد. گروه آزمایش ده جلسه 90 دقیقه ای در جلسات آموزشی شرکت کردند. تفاوت بین میانگین پیش آزمون و پس آزمون هر گروه از نظر معنی دار بودن آماری مورد بررسی قرار گرفت. بدین صورت آموزش مهارت های پس از ازدواج به عنوان متغیر مستقل اعمال گردید تا تاثیر آن بر افزایش رضایت زناشویی زوجین به عنوان متغیر وابسته مشخص گردد. برای تحلیل داده ها از تحلیل کواریانس یک راهه (انکوا) و تحلیل کواریانس چند متغیری (مانکوا) استفاده شد.یافته ها: در سطح p<0.05 نتایج نشان دادند که آموزش مهارت های پس از ازدواج باعث افزایش رضایت زناشویی زوجین می گردد. همچنین اثربخشی آموزش این مهارت ها بر 9 مولفه رضایت زناشویی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و نتایج نشان داد که آموزش مهارت های پس از ازدواج بر 8 مولفه، که عبارتند از: مسایل شخصیتی، ارتباط زناشویی، حل تعارض، مدیریت مالی، فعالیت های اوقات فراغت، روابط جنسی، فرزند و فرزند پروری، خانواده و دوستان زوجین موثر است اما آموزش این مهارت ها بر مولفه جهت گیری مذهبی تاثیر چندانی ندارد p<0.05.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2456

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2666 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    131-146
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1205
  • دانلود: 

    985
چکیده: 

هدف: هدف از پژوهش بررسی رابطه ساده و چندگانه بین سبک های تفکر و انگیزه پیشرفت دانشجویان بود.روش: روش پژوهش به کار رفته در این تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. نمونه تحقیق شامل 230 نفر از دانشجویان پسر دانشگاه مازندران بودند. برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای استفاده شد. برای سنجش متغیرهای مورد نظر از آزمون سبک های تفکر استرنبرگ و واگنر و پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمانز (AMQ) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش آماری ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند متغیری استفاده شد.یافته ها: نتایج تحقیق نشان داد که بین سبک های تفکر قانونی، قضایی، کلی، جزئی، آزاد اندیش، سلسله مراتبی، سلطنتی، آنارشیستی و درونی با انگیزه پیشرفت رابطه مثبت معنادار و بین سبک های تفکر اجرایی، محافظه کار و بیرونی با انگیزه پیشرفت رابطه منفی معناداری وجود دارد. همچنین بین سبک تفکر آلیگارشیستی و انگیزه پیشرفت رابطه معناداری مشاهده نشد. علاوه بر این نتایج تحلیل رگرسیون چند متغیری نشان داد که ضریب همبستگی چندگانه بین سبک های تفکر و انگیزه پیشرفت MR=0.60 می باشد. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون چند متغیری نشان داد که سبک های تفکر در مجموع 36 درصد از واریانس انگیزه پیشرفت را تبیین می کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1205

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 985 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2