مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,584
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,331
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رشد هیجانی در کودکان کم شنوا: بیانات چهره ای، بازشناسی هیجانی، قواعد تظاهر، هیجانات آمیخته و نظریه ذهن خوانی (مقاله مروری)

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 16

چکیده

 زمینه و هدف: مطالعات مختلف نشان می دهد که کودکان کم شنوا در مقایسه با کودکان عادی مشکلاتی را در کلیه ابعاد رشد هیجانی شامل بیان چهره ای, بازشناسی هیجانی, قواعد تظاهری, فهم هیجانات آمیخته و متضاد و نظریه ذهن خوانی نشان می دهند. هدف مقاله حاضر مروری بر پژوهش های انجام گرفته در زمینه بررسی مشکلات رشد هیجانی در کودکان کم شنوا بود.یافته های اخیر: برخی یافته ها نشان می دهند در سنین پایین عملکرد کودکان کم شنوا مشابه عملکرد کودکان شنواست. در بررسی قواعد تظاهری در کودکان کم شنوا می توان اذعان کرد الگوی پاسخ دهی کودکان کم شنوا ممکن است نشان دهنده مشکلات آنان در درک حالات ذهنی نباشد, بلکه ناشی از ناتوانی آنان از بیان کردن دلایل خود در این موقعیت ها باشد. به طور کلی یافته های تحقیقاتی نشان می دهد که فهم و درک هیجانی در جنبه ها و ابعاد مختلف با توانایی های ارتباط زبانی کودک مرتبط است.نتیجه گیری: الگوی نتایج به دست آمده بر مبنای فرضیه مکالمات, مبین این است که کودکان ناشنوا در بیشتر ابعاد رشد هیجانی مانند تفسیر و تشخیص هیجانات چهره ای, عملکردی مشابه همسالان شنوا دارند اما این کودکان در فهم قواعد تظاهری و نظریه ذهن خوانی که در آن تجربه مکالمات نقش اساسی دارد عملکرد ضعیف تری داشتند. یافته های اخیر به طور کلی نشان می دهد که زبان نقشی اساسی در رشد هیجانی کودکان دارد و بنابراین کودکان ناشنوا در مقایسه با کودکان شنوا عملکرد ضعیف تری دارند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

موللی، گیتا، و ایمانی، معصومه. (1393). رشد هیجانی در کودکان کم شنوا: بیانات چهره ای, بازشناسی هیجانی, قواعد تظاهر, هیجانات آمیخته و نظریه ذهن خوانی (مقاله مروری). (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، 23(6)، 1-16. SID. https://sid.ir/paper/106396/fa

Vancouver: کپی

موللی گیتا، ایمانی معصومه. رشد هیجانی در کودکان کم شنوا: بیانات چهره ای, بازشناسی هیجانی, قواعد تظاهر, هیجانات آمیخته و نظریه ذهن خوانی (مقاله مروری). (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research[Internet]. 1393؛23(6):1-16. Available from: https://sid.ir/paper/106396/fa

IEEE: کپی

گیتا موللی، و معصومه ایمانی، “رشد هیجانی در کودکان کم شنوا: بیانات چهره ای, بازشناسی هیجانی, قواعد تظاهر, هیجانات آمیخته و نظریه ذهن خوانی (مقاله مروری)،” (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، vol. 23، no. 6، pp. 1–16، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/106396/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا