مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,114
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

637
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی شکایات ثبت شده در سه بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران و عوامل موثر بر آن از فروردین 1386 تا اسفند 1387

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 28

چکیده

 زمینه و هدف: شکایت ابراز نارضایتی است که نیاز به پاسخگویی و رسیدگی دارد. این مطالعه به منظور بررسی شکایات و عوامل موثر بر آن در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران طراحی شده است.مواد و روش ها: در این مطالعه گذشته نگر, شکایات کتبی ثبت شده در سه بیمارستان دانشگاه از فروردین 1386 تا اسفند 1387 مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. داده ها از فرمهای شکایات بیماران سرپایی و بستری جمع آوری و با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج: در مجموع, 363 مورد شکایت کتبی ثبت شده بود. %19.7 شکایات در موارد سرپایی و سایر موارد مربوط به بیماران بستری بود. بیشترین موضوع مورد شکایت, تاخیر یا کنسل شدن وقت ملاقاتها با میزان %29.7 بود. ارتباط نامناسب با 24% و عدم رضایت از مراقبت درمانی ارایه شده با %21.4 تسهیلات رفاهی با %8.3 در رتبه های بعدی قرارداشتند. بیشترین فراوانی شکایت از افراد, مربوط به پزشکان با %62.1 بود. شکایت از پرستاران %10.2 در رتبه بعدی قرار داشت. %59.1 شکایات در محل حل شده بود. %51.7 شکایات در مدت 2 روز و یا کمتر حل شده بودند.نتیجه گیری: با توجه به این که تاخیر و یا کنسل شدن وقت ملاقاتها و ارتباط نامناسب بیشترین موضوعات مورد شکایت بودند مداخله در این حوزه ها باید مدنظر باشد. همچنین به اشتراک گذاشتن داده های شکایات بین بیمارستان ها می تواند حوزه های شایع مشکل را شناسایی کند و جهت برنامه ریزی راهبردی به کار رود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرزاآقایی، فرزانه، معین فر، زینب، افتخاری، سحر، رشیدیان، آرش، و صداقت، مجتبی. (1390). بررسی شکایات ثبت شده در سه بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران و عوامل موثر بر آن از فروردین 1386 تا اسفند 1387. بیمارستان، 10(1 (مسلسل 36))، 19-28. SID. https://sid.ir/paper/106734/fa

    Vancouver: کپی

    میرزاآقایی فرزانه، معین فر زینب، افتخاری سحر، رشیدیان آرش، صداقت مجتبی. بررسی شکایات ثبت شده در سه بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران و عوامل موثر بر آن از فروردین 1386 تا اسفند 1387. بیمارستان[Internet]. 1390؛10(1 (مسلسل 36)):19-28. Available from: https://sid.ir/paper/106734/fa

    IEEE: کپی

    فرزانه میرزاآقایی، زینب معین فر، سحر افتخاری، آرش رشیدیان، و مجتبی صداقت، “بررسی شکایات ثبت شده در سه بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران و عوامل موثر بر آن از فروردین 1386 تا اسفند 1387،” بیمارستان، vol. 10، no. 1 (مسلسل 36)، pp. 19–28، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/106734/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button