مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,011
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

616
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آسیب شناسی درس«بررسی وضعیت سلامت» دوره کارشناسی پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 41

چکیده

 زمینه و هدف: آموزش فرآیندی مستمر و پویاست. آسیب شناسی برنامه های آموزشی هر رشته می تواند در شناسایی مشکلات و موانع و ارایه راهبردهای عملیاتی برای مرتفع کردن آن ها کمک کننده باشد مطالعه حاضر با هدف تعیین عوامل آسیب رساننده در آموزش درس "بررسی وضعیت سلامت" دوره کارشناسی پرستاری انجام شده است.روش بررسی: این پژوهش یک مطالعه کیفی با روش آنالیز محتوی است . تجارب 17 نفر شامل 14 دانشجوی کارشناسی و 3 نفر از مربیان پرستاری دانشکده پرستاری بقیه اله (عج) به روش نمونه گیری مبتنی بر هدف انتخاب شدند و داده ها با مصاحبه نیمه ساختار چهره به چهره و گروه متمرکز جمع آوری گردید. محتوی مصاحبه ها نسخه برداری و با روش تحلیل محتوی, مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: عوامل آسیب رسان در ارایه درس "بررسی وضعیت سلامت" در زمینه های برنامه ریزی آموزشی, محیط, مربی پرستاری و ارزشیابی می باشد. مشکلات جانبی نظیر عدم به کارگیری توانمندی های آموزشی کسب شده در محیط واقعی (محیط های درمانی) و ابهام در شرح وظایف پرستاران از جمله عوامل آسیب رسان دیگر می باشند.نتیجه گیری کلی: با توجه به یافته ها, به منظور کاربردی نمودن آموخته های درس "بررسی وضعیت سلامت", بایستی به طور همزمان نگاهی جامع به وظایف پرستاران در محیط های درمانی داشت و همچنین با تقویت نظام آموزشی فعلی و تداوم آموزش مربیان و پرستاران بالینی علاوه بر تقویت امکانات به کارگیری آموخته ها مشکلات را به حداقل ممکن رساند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبادی، عباس، انوشه، منیره، الحانی، فاطمه، فارسی، زهرا، و نجفی کلیانی، مجید. (1389). آسیب شناسی درس«بررسی وضعیت سلامت» دوره کارشناسی پرستاری. نشریه پرستاری ایران، 23(65)، 33-41. SID. https://sid.ir/paper/114225/fa

    Vancouver: کپی

    عبادی عباس، انوشه منیره، الحانی فاطمه، فارسی زهرا، نجفی کلیانی مجید. آسیب شناسی درس«بررسی وضعیت سلامت» دوره کارشناسی پرستاری. نشریه پرستاری ایران[Internet]. 1389؛23(65):33-41. Available from: https://sid.ir/paper/114225/fa

    IEEE: کپی

    عباس عبادی، منیره انوشه، فاطمه الحانی، زهرا فارسی، و مجید نجفی کلیانی، “آسیب شناسی درس«بررسی وضعیت سلامت» دوره کارشناسی پرستاری،” نشریه پرستاری ایران، vol. 23، no. 65، pp. 33–41، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/114225/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button