مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,707
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

302
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نظرات دانشجویان دانشکده دندانپزشکی کرمان در مورد ارزشیابی بالینی به روش آزمون بالینی با ساختار عینی (OSCE)

صفحات

 صفحه شروع 34 | صفحه پایان 39

چکیده

 زمینه و هدف: ارزیابی بالینی دانشجویان به روش آسکی (OSCE) در رشته پزشکی به عنوان یک روش موثر معرفی گردیده و در حال حاضر در بعضی از بخش های دانشکده دندانپزشکی کرمان جهت ارزیابی بالینی دانشجویان از این روش می شود. این مطالعه به منظور بررسی نظرات دانشجویان این رشته در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد ارزشیابی بالینی به روش آسکی انجام شده تا ضمن بررسی نظرات دانشجویان, اشکالات موجود به اطلاع مسولین آموزشی ذیربط رسانده شود.روش کار: در این مطالعه مقطعی 89 دانشجوی دندان پزشکی به پرسش نامه ای با 12 سوال بسته چند گزینه ای و دو سوال باز که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفته بود, پاسخ دادند.یافته ها: بیشتر دانشجویان (78.6 درصد) برگزاری امتحان عملی پایان ترم و ارزشیابی بالینی خود به روش آسکی را باعث افزایش استرس اعلام نموده و در پاسخ به این سوال که آیا امتحان آسکی ارزشیابی بالینی سودمندی است فقط 34.8 درصد آنها نظر مثبت داشتند. همچنین تنها 20.2 درصد از این دانشجویان موافق برگزاری امتحان عملی به صورت آسکی بودند و در مجموع 61.3 درصد آنها مخالف ادامه ارزیابی با این روش می باشند.نتیجه گیری: افزایش استرس دانشجویان همراه با ارزشیابی به روش آسکی می تواند بر مخالفت آنان با ادامه این روش, تاثیر داشته باشد. علی رغم نظر نامساعد دانشجویان در مورد کارآیی روش آسکی بایستی با رفع کاستی های موجود و بهبود این روش با توجه به نتایج مساعد جهانی, در مورد پیش برد آن و جلب نظر دانشجویان همت گمارد و با انجام مطالعات بعدی میزان تاثیر این اقدامات را مورد بررسی قرار داد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فاریابی، جواد، فرزاد، مریم، و سینایی، ندا. (1388). نظرات دانشجویان دانشکده دندانپزشکی کرمان در مورد ارزشیابی بالینی به روش آزمون بالینی با ساختار عینی (OSCE). گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 6(1)، 34-39. SID. https://sid.ir/paper/116958/fa

    Vancouver: کپی

    فاریابی جواد، فرزاد مریم، سینایی ندا. نظرات دانشجویان دانشکده دندانپزشکی کرمان در مورد ارزشیابی بالینی به روش آزمون بالینی با ساختار عینی (OSCE). گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1388؛6(1):34-39. Available from: https://sid.ir/paper/116958/fa

    IEEE: کپی

    جواد فاریابی، مریم فرزاد، و ندا سینایی، “نظرات دانشجویان دانشکده دندانپزشکی کرمان در مورد ارزشیابی بالینی به روش آزمون بالینی با ساختار عینی (OSCE)،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 6، no. 1، pp. 34–39، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116958/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button