مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

923
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

522
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نگرش دانشجویان تخصصی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مورد امتحانات Objective Structured Clinical Examinations (OSCE) در سال تحصیلی 89-1388

صفحات

 صفحه شروع 88 | صفحه پایان 94

کلیدواژه

ارزشیابی بالینی با ساختار عینی (OSCE)Q3

چکیده

 سابقه و هدف: آزمون (Objective Structured Clinical Examination) OSCE روش مناسبی برای ارزیابی مهارت های بالینی دانشجویان است. ولی به نظر می رسد در مورد نحوه اجرای آن دستورالعمل استانداردی وجود ندارد. هدف از مطالعه حاضر بررسی نگرش دانشجویان تخصصی دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی نسبت به ارزشیابی به روش OSCE در سال تحصیلی 89-1388 می باشد.مواد و روشها: در این مطالعه توصیفی, از تمامی دانشجویان تخصصی سال اول تا چهارم و یا بیشتر (در رشته جراحی فک و صورت) دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی در سال تحصیلی 89-1388 (87 نفر) خواسته شد تا به دو پرسشنامه (یکی قبل و یکی بعد از آزمون OSCE) پاسخ دهند. هر یک از پرسشنامه ها شامل هشت پرسش پنج گزینه ای بودند. پرسشنامه ها شامل سوالات عمومی در خصوصOSCE  و نیز سوالات مختص آزمون مورخ اسفند 1388 بودند. پس از پایان آزمون, پرسشنامه ها از بخش های مربوطه جمع آوری شده, داده ها جهت آنالیز وارد نرم افزار SPSS شدند. یافته ها: نگرش دانشجویان تخصصی نسبت به روش OSCE در مجموع مثبت بود که البته در گروه های مختلف آموزشی قبل و بعد از برگزاری آزمون با هم به طور معنی داری متفاوت بود P<0.05)) اکثر دانشجویان با سوالات کتبی در این روش موافق بودند (4/44%). همچنین بیشتر دانشجویان این روش را اضطراب زا دانستند که البته در این باره نظرات آنها قبل و بعد از آزمون تفاوت معناداری با هم نشان نداد. نتیجه گیری: استاندارد نبودن آزمون و افزایش تنش دانشجویان در ارزشیابی به روش OSCE می تواند بر نظر آنها در مورد ادامه این روش, تاثیرگذار باشد. بنابراین, با توجه به موفقیت روش OSCE در سطح جهانی, باید تمهیداتی اندیشیده شود تا کیفیت آن در سطح مطلوبی قرار گیرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

صبوری، ابوالفضل، وحیددستجردی، الهه، مهدیان، مینا، و خرازی فرد، محمدجواد. (1389). بررسی نگرش دانشجویان تخصصی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مورد امتحانات Objective Structured Clinical Examinations (OSCE) در سال تحصیلی 89-1388 . مجله دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (JOURNAL OF DENTAL SCHOOL SHAHID BEHESHTI UNIVERSITY OF MEDICAL SCIENCE)، 28(2 (پی در پی 84))، 88-94. SID. https://sid.ir/paper/21753/fa

Vancouver: کپی

صبوری ابوالفضل، وحیددستجردی الهه، مهدیان مینا، خرازی فرد محمدجواد. بررسی نگرش دانشجویان تخصصی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مورد امتحانات Objective Structured Clinical Examinations (OSCE) در سال تحصیلی 89-1388 . مجله دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (JOURNAL OF DENTAL SCHOOL SHAHID BEHESHTI UNIVERSITY OF MEDICAL SCIENCE)[Internet]. 1389؛28(2 (پی در پی 84)):88-94. Available from: https://sid.ir/paper/21753/fa

IEEE: کپی

ابوالفضل صبوری، الهه وحیددستجردی، مینا مهدیان، و محمدجواد خرازی فرد، “بررسی نگرش دانشجویان تخصصی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مورد امتحانات Objective Structured Clinical Examinations (OSCE) در سال تحصیلی 89-1388 ،” مجله دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (JOURNAL OF DENTAL SCHOOL SHAHID BEHESHTI UNIVERSITY OF MEDICAL SCIENCE)، vol. 28، no. 2 (پی در پی 84)، pp. 88–94، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/21753/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا