مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,089
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

616
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ویژگی های یک استاد توانمند از دیدگاه دانشجویان رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه های علوم پزشکی کشور

صفحات

 صفحه شروع 330 | صفحه پایان 341

چکیده

 زمینه و هدف: شناخت ویژگی ها و معیارهایی که دانشجویان از آن ها برای انتخاب مدرسین خود استفاده می کنند, می تواند به عنوان شاخص مهمی در ارزیابی مدرسین در نظر گرفته شود تا بتوان کیفیت آموزش و اثربخشی آن را ارتقا بخشید. هدف از انجام این پژوهش, تعیین ویژگی های یک استاد توانمند از دیدگاه دانشجویان رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه های علوم پزشکی کشور بود.روش کار: در مطالعه توصیفی- تحلیلی- مقطعی حاضر, 582 دانشجوی کارشناسی رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی کل کشور مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار جمع آوری داده ها, پرسش نامه پژوهشگر ساخته بود که روایی محتوایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفت. پرسش نامه در 6 حیطه روش تدریس, شخصیت فردی, مهارت ارزشیابی, ارتباط بین فردی, دانش پژوهی و قوانین آموزشی طراحی گردید. داده ها به وسیله آزمون های آماری Independent t و ANOVA و در نرم افزار آماری SPSS نسخه 16 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: از دیدگاه دانشجویان, حیطه های روش تدریس (4.34), ارتباط بین فردی (4.17) و شخصیت فردی (4.11) با اهمیت ترین حیطه ها و ویژگی هایی مانند انجام حضور و غیاب (3.62), برگزاری امتحان میان ترم (3.66) و سخت گیری استاد (3.71) از کم اهمیت ترین حیطه ها بودند. تنها بین جنسیت و حیطه قوانین آموزشی ارتباط معنی داری مشاهده گردید (0.01=P). بین میانگین نمرات حیطه ها بر حسب ترم تحصیلی تفاوت معنی داری وجود نداشت (0.05<P). در مجموع همبستگی و رابطه بین حیطه های مورد بررسی, دو دسته مجزا در قالب ویژگی های فردی مدرس و تعهدات حرفه ای را مشخص ساخت.نتیجه گیری: خصوصیات و ویژگی های مطلوب اعضای هیات علمی به خصوص ویژگی های فردی و شخصیتی آن ها از مهم ترین عوامل تعیین کننده در دستیابی به اهداف آموزشی و افزایش کیفیت آموزش هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بیگ زاده، امین، شکوهی، مصطفی، و والی، لیلا. (1393). ویژگی های یک استاد توانمند از دیدگاه دانشجویان رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه های علوم پزشکی کشور. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 11(3)، 330-341. SID. https://sid.ir/paper/116994/fa

    Vancouver: کپی

    بیگ زاده امین، شکوهی مصطفی، والی لیلا. ویژگی های یک استاد توانمند از دیدگاه دانشجویان رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه های علوم پزشکی کشور. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1393؛11(3):330-341. Available from: https://sid.ir/paper/116994/fa

    IEEE: کپی

    امین بیگ زاده، مصطفی شکوهی، و لیلا والی، “ویژگی های یک استاد توانمند از دیدگاه دانشجویان رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه های علوم پزشکی کشور،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 11، no. 3، pp. 330–341، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116994/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button