Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

886
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

510
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزشی برچسب دار کردن ساختارهای اعضای بدن در یادگیری درس عملی کالبدشناسی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 6

چکیده

 مقدمه: یکی از عوامل موثر در یادگیری عمیق دروس, به کارگیری روش های آموزشی فعال و استفاده از امکانات مناسب برای تمرین و تکرار دروس عملی می باشد. از آن جایی که یادگیری ساختارهای اعضای بدن در درس عملی آناتومی برای دانشجویان با مشکلاتی همراه است, برچسب دار کردن اعضای بدن می تواند فرصتی برای تکرار و تمرین بیشتر و در نهایت یادگیری فعال دانشجویان فراهم نماید.روش کار: دو گروه از دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم برای این مطالعه انتخاب شدند. گروه یک (گروه آزمایش), دانشجویان ورودی سال 1389 بودند که درس آناتومی سر و گردن عملی را به روش ساختارهای برچسب دار شده گذرانده بودند و گروه دو (گروه شاهد), دانشجویان ورودی سال 1388 بودند که این درس را بدون برچسب دار شدن ساختارهای آناتومی گذرانده بودند. شرایط هر دو گروه یکسان بود. در پایان دوره, میانگین نمرات هر دو گروه با استفاده از آزمون T مقایسه شد.یافته ها: میانگین نمرات آناتومی گروه آزمایش در مقایسه با گروه شاهد افزایش نشان داد و با p<0.001 اختلاف دو گروه معنادار بود. در نظرسنجی به عمل آمده, 50.5 درصد دانشجویان, میزان تاثیر تدریس عملی آناتومی به روش برچسب دار کردن را در مقایسه با روش بدون برچسب در یادگیری بسیار زیاد, 38.75 درصد آنها میزان تاثیر را زیاد, 10 درصد میزان را کم و 0.75 درصد آنها, بی تاثیر دانسته بودند.نتیجه گیری: با توجه به افزایش نمرات دانشجویان گروه آزمایش و نظرسنجی به عمل آمده, برچسب دار کردن ساختارهای آناتومی در یادگیری دانشجویان بسیار موثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پوراحمدی، محمد، جوشقانی، دانش، نجفی پور، صدیقه، و بیگی زاده، شیوا. (1392). تاثیر آموزشی برچسب دار کردن ساختارهای اعضای بدن در یادگیری درس عملی کالبدشناسی. مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم)، 11(1)، 1-6. SID. https://sid.ir/paper/130869/fa

    Vancouver: کپی

    پوراحمدی محمد، جوشقانی دانش، نجفی پور صدیقه، بیگی زاده شیوا. تاثیر آموزشی برچسب دار کردن ساختارهای اعضای بدن در یادگیری درس عملی کالبدشناسی. مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم)[Internet]. 1392؛11(1):1-6. Available from: https://sid.ir/paper/130869/fa

    IEEE: کپی

    محمد پوراحمدی، دانش جوشقانی، صدیقه نجفی پور، و شیوا بیگی زاده، “تاثیر آموزشی برچسب دار کردن ساختارهای اعضای بدن در یادگیری درس عملی کالبدشناسی،” مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم)، vol. 11، no. 1، pp. 1–6، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/130869/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا