مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,917
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,405
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه رهبری تحولی، تعاملی و عدم مداخله با مدیریت تعارض مدیران مدارس متوسطه شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 111

چکیده

 هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه بین سبک رهبری با مدیریت تعارض مدیران مدارس متوسطه شهر اصفهان در سال تحصیلی 90-1389 بود که با روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی انجام گردید. جامعه آماری پژوهش مدیران مدارس متوسطه شهر اصفهان به تعداد 141 نفر بودند که 102 نفر نمونه با روش نمونه گیری تصادفی ساده از بین آنها انتخاب شد. جهت گردآوری داده ها از دو پرسشنامه استاندارد سبک رهبری بس و اولیو که سه سبک رهبری: تحولی, تبادلی و عدم مداخله را بررسی می نمود و پرسشنامه مدیریت تعارض پوتنام و ویلسون استفاده گردید. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه ها توسط صاحب نظران مورد تایید قرار گرفت. پاپایی پرسشنامه ها از طریق محاسبه ضریب آلفای کرونباخ, به ترتیب 0.84 و 0.85 محاسبه شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون و t با دو گروه مستقل) استفاده گردید. یافته های پژوهش نشان داد که ضریب همبستگی بین سبک رهبری تحولی و تبادلی با راهبرد راه حل گرایی, سبک رهبری عدم مداخله با راهبرد عدم مقابله و کنترل معنادار بوده است. ولی بین سبک رهبری تحولی و تبادلی با راهبرد عدم مقابله و کنترل, سبک رهبری عدم مداخله با راهبرد راه حل گرایی رابطه معنادار مشاهده نشد. یافته ها نشان داد سبک رهبری تحولی و تبادلی بر حسب جنس معنادار بوده است ولی بر حسب تحصیلات تفاوت معنادار بین گروه ها وجود نداشت. در سبک رهبری عدم مداخله بر حسب جنس و تحصیلات تفاوت معنادار بین گروه ها مشاهده نشد. همچنین یافته ها حاکی از آن بود که در راهبرد کنترل بر حسب جنس تفاوت معنادار بین گروه ها وجود داشت ولی در راهبردهای عدم مقابله و راه حل گرایی بر حسب جنس و تحصیلات تفاوت معنادار مشاهده نشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کریمی، فریبا، و شش پری، لیدا. (1391). رابطه رهبری تحولی, تعاملی و عدم مداخله با مدیریت تعارض مدیران مدارس متوسطه شهر اصفهان. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 5(17)، 95-111. SID. https://sid.ir/paper/183539/fa

Vancouver: کپی

کریمی فریبا، شش پری لیدا. رابطه رهبری تحولی, تعاملی و عدم مداخله با مدیریت تعارض مدیران مدارس متوسطه شهر اصفهان. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1391؛5(17):95-111. Available from: https://sid.ir/paper/183539/fa

IEEE: کپی

فریبا کریمی، و لیدا شش پری، “رابطه رهبری تحولی, تعاملی و عدم مداخله با مدیریت تعارض مدیران مدارس متوسطه شهر اصفهان،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 5، no. 17، pp. 95–111، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183539/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button