مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

995
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

707
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان رضایتمندی با توجه به معیار نتایج مشتری مدل اروپایی مدیریت کیفیت (EFQM) در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زابل در سال 1388

صفحات

 صفحه شروع 44 | صفحه پایان 51

کلیدواژه

مدل اروپایی مدیریت کیفیت (EFQM)Q3

چکیده

 مقدمه و هدف: یکی از معیارهای عمده در زمینه کیفیت و بهبود مستمر آن ایجاد و حفظ مشتری ست که در سازمان های آموزشی به عنوان مخاطبان اصلی فرایند آموزشی تلقی می شوند. لذا این پژوهش با هدف تعیین میزان رضایتمندی با توجه به معیار نتایج مشتری مدل اروپایی مدیریت کیفیت (EFQM) در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زابل در سال 1388, طراحی و اجرا گردید.مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی تحلیلی از نوع مقطعی جامعه آماری دانشجویان مشغول به تحصیل که حداقل یک ترم تجربه حضور در دانشگاه علوم پزشکی زابل را داشتند بود که بر روی 361 نفر از ایشان انجام شد. ابزار مورد استفاده جهت گردآوری اطلاعات پرسشنامه ای با تاکید بر مدل EFQM بود که روایی و پایایی آن در مطالعات قبلی تایید شده بود. و داده ها به وسیله نرم افزار SPSS11/5 و با استفاده از آمارهای توصیفی و تحلیلی و استفاده از آزمون های آماری آنالیز واریانس یک طرفه و پس آزمون Tukey مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: میانگین رضایت از خدمات آموزشی افراد مورد مطالعه 9.36±4.91 از مجموع 92 امتیاز بود. سطح رضایت84.8  درصد افراد متوسط به پایین بود. مشتری محورترین دانشکده و گروه آموزشی به ترتیب دانشکده بهداشت و گروه مدارک پزشکی بود.نتیجه گیری: با توجه به نتایج بدست آمده جهت افزایش مشتری مداری, برگزاری کارگاه های آموزشی نحوه خدمت به مشتریان و افزایش ارتباط با مشتریان ضروری به نظر می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    فرجی، عبیداله، رمضانی، عباسعلی، و عزیزی، منیره. (1389). بررسی میزان رضایتمندی با توجه به معیار نتایج مشتری مدل اروپایی مدیریت کیفیت (EFQM) در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زابل در سال 1388. دانشگاه علوم پزشکی زابل (رستمینه)(international journal of basic science in medicine)، 2(3)، 44-51. SID. https://sid.ir/paper/203529/fa

    Vancouver: کپی

    فرجی عبیداله، رمضانی عباسعلی، عزیزی منیره. بررسی میزان رضایتمندی با توجه به معیار نتایج مشتری مدل اروپایی مدیریت کیفیت (EFQM) در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زابل در سال 1388. دانشگاه علوم پزشکی زابل (رستمینه)(international journal of basic science in medicine)[Internet]. 1389؛2(3):44-51. Available from: https://sid.ir/paper/203529/fa

    IEEE: کپی

    عبیداله فرجی، عباسعلی رمضانی، و منیره عزیزی، “بررسی میزان رضایتمندی با توجه به معیار نتایج مشتری مدل اروپایی مدیریت کیفیت (EFQM) در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زابل در سال 1388،” دانشگاه علوم پزشکی زابل (رستمینه)(international journal of basic science in medicine)، vol. 2، no. 3، pp. 44–51، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/203529/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button