مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,321
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,010
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر رضایت و بی تفاوتی (اینرسی) بر وفاداری مشتری (مطالعه موردی: گوشی تلفن همراه)

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 46

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین پنج عامل رضایت, بی تفاوتی, موانع تغیر, اعتماد و تعهد به عنوان متغیرهای مستقل با وفاداری به عنوان متغیر وابسته است. این تحقیق تلفن همراه را مورد مطالعه قرار داده است. روش تحقیق حاضر, از نظر هدف, کاربردی بوده و بر حسب روش تحقیقی توصیفی از نوع همبستگی است که با به کارگیری ابزار پرسشنامه و روش پیمایشی داده های مورد نیاز جمع آوری شده است. جامعه آماری این پژوهش, دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران میباشد و از روش نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم استفاده و تعداد 379 نمونه قابل قبول جمع آوری گردیده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS, برای بررسی تحلیل عاملی و از نرم افزار LISREl, برای بررسی تحلیل مسیر استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که متغیرهای رضایت و بی تفاوتی تاثیر قابل توجهی روی وفاداری می گذارد؛ در حالی که, متغیرهای موانع تغییر, اعتماد و تعهد تاثیری روی وفاداری نداشته است. این پژوهش می تواند در راستای نتایج حاصل از آن, به دلیل ارائه اطلاعات مفید در حوزه بازاریابی رابطه ای و خدمات, برای محققان و بازاریابان ارزشمند باشد. به علاوه, پیشنهاداتی را جهت بهبود و اثربخشی بیشتر نتایج حاصل از آن ارائه میدهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    خواجویی، فاطمه، و نایب زاده، شهناز. (1392). تاثیر رضایت و بی تفاوتی (اینرسی) بر وفاداری مشتری (مطالعه موردی: گوشی تلفن همراه). مدیریت بازاریابی، 8(19)، 29-46. SID. https://sid.ir/paper/218903/fa

    Vancouver: کپی

    خواجویی فاطمه، نایب زاده شهناز. تاثیر رضایت و بی تفاوتی (اینرسی) بر وفاداری مشتری (مطالعه موردی: گوشی تلفن همراه). مدیریت بازاریابی[Internet]. 1392؛8(19):29-46. Available from: https://sid.ir/paper/218903/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه خواجویی، و شهناز نایب زاده، “تاثیر رضایت و بی تفاوتی (اینرسی) بر وفاداری مشتری (مطالعه موردی: گوشی تلفن همراه)،” مدیریت بازاریابی، vol. 8، no. 19، pp. 29–46، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218903/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button