مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,327
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

846
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مروری جامع بر اختلال دست نویسی رشدی

صفحات

 صفحه شروع 224 | صفحه پایان 234

چکیده

 مقدمه واهداف:دست نویسی یا نوشتن ترسیم دیداری از زبان گفتاری است. این مهارت برای موفقیت در مدرسه و دانشگاه, بیشتر مشاغل و فعالیت های فردی و اجتماعی لازم و ضروری است. اختلال نوشتن یا دیسگرافیا به عنوان اختلال در بیان نوشتاری تعریف می شود درحالیکه از دانش آموز انتظار می رود با توجه به سن, هوش و وضعیت آموزشی, عملکرد مناسبی داشته باشد. هدف از این مطالعه بررسی ابعاد و عوامل بروز اختلال نوشتن و معرفی راهکارهای مناسب برای ارزیابی و درمان به درمانگران و متخصصین آموزشی می باشد.مواد و روش ها:برای تدوین این مقاله به منابع مربوط از سال های 1992 تا 2014 میلادی استناد گردیده است. به این منظور با استفاده از واژه های Handwriting, Poor Writer, Dysgraphia, Randomized Clinical Trial, Evaluation و Intervention و واژه های فارسی دست نویسی, اختلال نوشتن رشدی, ارزیابی, مداخله, تحقیقات مداخله ای در بانک های اطلاعاتی Pub Med, Science Direct, Scopus, Google Scholar, MAGIRAN و SID یک جستجوی جامع صورت پذیرفته است و در مرحله اول, 99 مقا له مرتبط با موضوع, انتخاب گردید. بر مبنای یک روش گزینشی هدفمند, 51 مقاله انتخاب گردیده است که در کنار سه کتاب, منابع این تحقیق محسوب می شود. یافته ها: ابزارهای ارزیابی استاندارد متعددی در دسترس می باشد. آزمون جامع و استاندارد فارسی که بتوان از آن برای ارزیابی عملکرد نوشتن دانش آموزان استفاده نمود در ایران موجود نمی باشد. درمان به روش های متعدد انجام می شود. اما تعداد تحقیقات مداخله ای به خصوص مداخلات مبتنی بر کار و فعالیت محدود می باشد. نتیجه گیری: استفاده از ابزارهای مناسب برای ارزیابی و تلفیقی از رویکردهای مختلف در قالب مطالعات کارآزمایی بالینی به درمانگران و متخصصین حیطه آموزش سفارش می گردد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حوایی، ناصر، آزاد، اکرم، رضایی، ماندانا، حسنی مهربان، افسون، و علیزاده، مهدی. (1395). مروری جامع بر اختلال دست نویسی رشدی. طب توانبخشی، 5(1)، 224-234. SID. https://sid.ir/paper/239430/fa

Vancouver: کپی

حوایی ناصر، آزاد اکرم، رضایی ماندانا، حسنی مهربان افسون، علیزاده مهدی. مروری جامع بر اختلال دست نویسی رشدی. طب توانبخشی[Internet]. 1395؛5(1):224-234. Available from: https://sid.ir/paper/239430/fa

IEEE: کپی

ناصر حوایی، اکرم آزاد، ماندانا رضایی، افسون حسنی مهربان، و مهدی علیزاده، “مروری جامع بر اختلال دست نویسی رشدی،” طب توانبخشی، vol. 5، no. 1، pp. 224–234، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/239430/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button