مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,504
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

904
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین روانشناختی اجتماعی علل و آثار اقناع رسانه ای بررسی عوامل موثر بر تمایل مخاطبان به استفاده از تبلیغات و پیام های تجاری اینترنتی و ماهواره ای در تصمیم گیری ها و کنش های اقتصادی در شهر زنجان

صفحات

 صفحه شروع 100 | صفحه پایان 125

چکیده

 در این مقاله به تبیین روانشناختی اجتماعی علل و آثار اقناع رسانه ای با تکیه بر پیمایش عوامل موثر بر تمایل مخاطبان به استفاده از تبلیغات و پیام های تجاری شبکه های اینترنتی و ماهواره ای در تصمیم گیری ها و کنش های اقتصادی پرداخته شده است. حجم جمعیت آماری 227790 نفر و متشکل از افراد تحصیل کرده بالای 18 سال ساکن در مناطق شهری زنجان است. 381 نفر از جمعیت آماری یعنی 190 مرد و 191 زن, با استعانت از قواعد تعیین حجم نمونه و بر اساس روش نمونه گیری چند مرحله ای خوشه ای و نمونه گیری سهمیه ای به عنوان نمونه آماری انتخاب گردیدند.در این پیمایش با استفاده از پرسشنامه هدایت شده برمبنای طیف رنسیس لیکرت, اطلاعات مورد نیاز جمع آوری و با استعانت از نرم افزار SPSS پردازش گردید. بر حسب ارزش بتا (b) در تحلیل رگرسیون چندگانه (R), افزایش تمایل به استفاده از پیام های تجاری (+0.48), ارتقای اقناع رسانه ای (+0.34), افزایش نگرش به منبع پیام ها (+0.28), افزایش اعتماد به مبلغین (+0.18), افزایش مصرف گرایی (+0.14), کاهش نگرش به جاذب بودن پیام ها (-0.12), در بین مخاطبان غیرشاغل (-0.22), مرد (+0.17), با کاهش بعد خانوار (-0.17), بیشترین تاثیر را بر تصمیم گیری و کنش اقتصادی آنان داشته و در مجموع %60 (R2) تغییرات متغیر وابسته را تبیین می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    صدفی، ذبیح اله، و محسنی تبریزی، علیرضا. (1392). تبیین روانشناختی اجتماعی علل و آثار اقناع رسانه ای بررسی عوامل موثر بر تمایل مخاطبان به استفاده از تبلیغات و پیام های تجاری اینترنتی و ماهواره ای در تصمیم گیری ها و کنش های اقتصادی در شهر زنجان. مطالعات علوم اجتماعی ایران، 10(38)، 100-125. SID. https://sid.ir/paper/255037/fa

    Vancouver: کپی

    صدفی ذبیح اله، محسنی تبریزی علیرضا. تبیین روانشناختی اجتماعی علل و آثار اقناع رسانه ای بررسی عوامل موثر بر تمایل مخاطبان به استفاده از تبلیغات و پیام های تجاری اینترنتی و ماهواره ای در تصمیم گیری ها و کنش های اقتصادی در شهر زنجان. مطالعات علوم اجتماعی ایران[Internet]. 1392؛10(38):100-125. Available from: https://sid.ir/paper/255037/fa

    IEEE: کپی

    ذبیح اله صدفی، و علیرضا محسنی تبریزی، “تبیین روانشناختی اجتماعی علل و آثار اقناع رسانه ای بررسی عوامل موثر بر تمایل مخاطبان به استفاده از تبلیغات و پیام های تجاری اینترنتی و ماهواره ای در تصمیم گیری ها و کنش های اقتصادی در شهر زنجان،” مطالعات علوم اجتماعی ایران، vol. 10، no. 38، pp. 100–125، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255037/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا