Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,349
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

381
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چگونه از رضایت بیمار جهت کنترل کیفیت ارایه خدمات درمانی در بیمارستانها استفاده کنیم؟

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 43

چکیده

 با توجه به تئوریهای مدیریت کیفیت جامع که بر نقش رضایت مشتری بعنوان یک نشانه  کیفیت مهم تاکید میکند به بررسی میزان رضایت بیماران از خدمات درمانی ارایه شده در بزرگترین بیمارستان شهر اصفهان پرداخته شد.روش اجرا: مطالعه یک پژوهش توصیفی – تحلیلی مقطعی بود. تعداد 435 بیمار به روش نمونه گیری طبقه ای از جامعه بیماران بستری در بیمارستان انتخاب شدند. این جامعه شامل بیماران بخشهای مراقبت های ویژه و روانپزشکی نمی شد. جهت سنجش رضایت بیماران از پرسشنامه ذوالفقاری و همکاران استفاده شد و به روش مصاحبه اطلاعات جمع آوری گردید. چنانچه سن بیماران مورد مصاحبه کمتر از 16 سال بود, سوالات پرسشنامه از والدین بیمار پرسیده می شد.نتایج: میانگین رضایت بیماران از بیمارستان  3/78 ± 0/02بود . حداقل رضایت بیماران 1 (کاملا ناراضیم) و حداثر5 (کاملا راضیم) بود. 23 درصد بیماران نمره رضایت مساوی یا بالاتر از 4 داشتند (از بیمارستان راضی بودند). بیشترین میزان نارضایتی مربوط به بخشهای وضعیت ملاقات, ترخیص و حسابداری, تسهیلات و امکانات بخش بود.بحث: با توجه به کاهش میزان رضایت بیماران از بیمارستان در مقایسه با پنج سال قبل نیاز به بازنگری در شیوه مدیریت بیمارستان احساس میشود. اولویت انجام تغییرات در بخشهای با بیشترین میزان نارضایتی می باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

ذوالفقاری، بهزاد، اویس قرن، شهرام، ادیبی، ایمان، و کبیری، پیام. (1384). چگونه از رضایت بیمار جهت کنترل کیفیت ارایه خدمات درمانی در بیمارستانها استفاده کنیم؟. طب و تزکیه، 14(2 (مسلسل 57))، 35-43. SID. https://sid.ir/paper/433254/fa

Vancouver: کپی

ذوالفقاری بهزاد، اویس قرن شهرام، ادیبی ایمان، کبیری پیام. چگونه از رضایت بیمار جهت کنترل کیفیت ارایه خدمات درمانی در بیمارستانها استفاده کنیم؟. طب و تزکیه[Internet]. 1384؛14(2 (مسلسل 57)):35-43. Available from: https://sid.ir/paper/433254/fa

IEEE: کپی

بهزاد ذوالفقاری، شهرام اویس قرن، ایمان ادیبی، و پیام کبیری، “چگونه از رضایت بیمار جهت کنترل کیفیت ارایه خدمات درمانی در بیمارستانها استفاده کنیم؟،” طب و تزکیه، vol. 14، no. 2 (مسلسل 57)، pp. 35–43، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/433254/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا